Taller d’esmorzars saludables

El dia 28 de gener la Iolanda Roma, que és dietista, ha vingut a l’escola per explicar-nos com hem d’esmorzar saludablement.

Hem recollit moltes idees que ens ha donat com que els aliments contenen nutrients i la digestió serveix per absorbir aquests nutrients.

Tenim diferents nutrients com les proteïnes que serveixen per créixer. Els hidrats de carboni que serveixen per tenir energia. Les vitamines i els minerals fan que el cos funcioni bé. Això, es pot resumir en regulació, energia i funcionament.

Els làctics donen calci. I que hem de fer un consum ocasional dels entrepans d’embotits.

Ens ha donat exemples de que podem esmorzar a l’escola a l’hora del pati. Com per exemple:

• El dilluns embotit: pernil dolç o salat. El pa pot ser integral amb tomàquet i oli d’oliva. I si el pa potser premsat en fred i ecològic ja seria la ”bomba”.
  • El dimarts pa amb tomàquet i oli d’oliva i formatge.
  • El dimecres de tonyina.
  • El dijous de truita francesa.
  • El divendres pa amb xocolata.
  • També podem fer pa amb advocat, pa amb olivada, pa amb aguacateni, tahini que és puré de sèsam, o umeboshi que és paté salat. El pa pot ser integral amb “centeno”, anous i ecològic.
  • A casa, què hem d’esmorzar abans d’anar al cole?: Hauríem de prendre fruita, làctics i cereals.  Els cítrics desperten o obren l’estómac i s’han de prendre primer de tot per tenir gana al matí. Es poden prendre maduixes, kiwis, mandarines, taronges, llimones, pinyes…

Cliqueu la imatge per veure’n més.