Història

L’escola va ser inaugurada l’any 1979, i en un primer moment hi havia alumnes i mestres de tres escoles que compartien espais comuns i zones d’esbarjo. El curs 2010-2011 es va fer una remodelació quedant els espais tal com els coneixem en l’actualitat, cosa que ha afavorit el disposar d’espais amplis i suficients per realitzar totes les activitats escolars i desdoblaments que el professorat i monitoratge organitzen.

L’escola està situada molt a prop del centre de la ciutat de Castelldefels, al barri de La Muntanyeta, un barri de vivendes envoltat d’espais que donen esponjositat a la zona, el parc del Castell, el parc de la Muntanyeta i el parc de la Granota.

El centre està ben ubicat, i hi ha bona comunicació de transport públic (tren i autobús, que queden a 10 minuts caminant de l’escola).

La majoria de l’alumnat prové del barri de La Muntanyeta, del centre de la ciutat,  del barri d’El Castell i de Can Roca, a prop de l’escola.

La bona qualitat de les activitats extraescolars i de l’oferta de casals d’estiu que es proposen des del centre fa que vinguin nens i nenes provinents d’altres escoles a participar de les mateixes.

L’Escola Torre Barona és un centre de doble línia (475 alumnes) distribuït en 19 grups. Els ensenyaments són educació Infantil (3-6) i educació Primària (7-12).

L’escola és plurilingüe i els estudis estan impartits en llengua catalana.

La plantilla del centre és estable en la seva majoria, la resta és professorat interí o provisional, on tots formem part d’un engranatge que funciona coordinat i on cadascú fa la seva part, sumant complicitats i esforços formant un grup compromès amb la línia educativa que s’imparteix. Es tenen en compte les especificitats de cadascú per tal de desenvolupar les capacitats personals en benefici de tota la comunitat i es reparteixen les responsabilitats en funció de les mateixes. La suma d’aquestes habilitats fa que creixem i desenvolupem el nostre projecte amb experiències enriquidores on tothom hi té un paper a jugar.

Els objectius generals es concreten en:

-Implementar els instruments d’autonomia per millorar l’eficàcia del serveis que ofereix l’escola.

– Assolir la millora dels resultats educatius.

– Enfortir la cohesió social.

– Promoure la participació i la implicació de la comunitat educativa internament i externament.

– Aconseguir un model pedagògic que s’identifiqui com un model de qualitat al territori.

– Consolidar l’escola com una organització realment responsable per garantir el seu progrés.