Colònies de 4t a Cala Montjoi

Us explicarem coses que hem vist o hem fet a Cala Montjoi. Les nostres colònies de quart de Primària de l’escola Torre Barona que van ser excepcionals i magnífiques.

Per arribar al port de Roses, vam anar amb autocar durant 2h i mitja, i 25 min amb un vaixell tipus catamarà per arribar a Cala Montjoi. Quan vam arribar ens van explicar tots els punts de trobada o llocs, després ens van donar les claus per entrar als bungalows i instal·lar-nos. Més tard vam anar a dinar i era bufet lliure. Després a les 15:45 vam començar les activitats: Coreografia, tennis, piragua i temps de platja fins a les 19:45. A les 20:30 vam anar a sopar. Després a les 22:00 jocs de nit fins a les 00:00. El segon dia, ens vam despertar a les 8:00 i a les 8:15 vam anar a esmorzar. A les 9:15 van començar les activitats: estampació, tennis platja i gimcana orientació. Quan vam tornar, a dinar, i sopar, i més activitats, i a les 22:00 karaoke-discoteca. El tercer dia a les 9:00 vam recollir les coses i vam posar les maletes a una furgoneta, i vam donar les claus a la Rosa i a la Sílvia, les nostres professores, les millors del món. I vam fer més activitats. I, per últim, vam dinar i ens van fer un comiat i ens van donar uns diplomes per haver estat a Cala Montjoi i també ens van donar dues  medalles als dos guanyadors de la gimcana d’orientació: al Gabriel i a l’Ian. Els monitors són molt bons i n’hi havia molts: el Pol, el Polete, la Jules, el Killian, la Berta, l’Albert, el Charly, el Joni, el Pau, la Kelly, el Pau Pérez, el Jacob, la Sara, la Marta, el Jaume, l’Oscar, la Júlia, el Guille, l’Edu, la Tana, el Xavi, l’Aleix, l’Izas, i etc.

Curiositats de la Fauna a Cala  Montjoi:

La fauna de Cala Montjoi és sobretot marina. El primer animal que vam veure i el més abundant va ser la medusa. Els seus tentacles tenen un verí elèctric, al tractar  amb aquests animals has de tenir molta cura. Un altre animal aquàtic és el pop, la meva amiga Sandra va trobar un tentacle. No podem demostrar que a Cala Montjoi hi habitin pops però és una petita prova de que poden viure a prop. Un altre animal que no és del tot aquàtic és la  gavina, aquest animal abundava a l’aigua i al cel, ja que les platges són el seu habitatge més comú. I per últim hi havia orenetes, que són ocells que habiten a llocs càlids.

Els pops es poden mimetitzar amb l’entorn per amagar-se dels depredadors, poden llançar tinta negra per escapar i poden expulsar aigua per uns tubs especials per propulsar-se. A  la part inferior del cos té un bec per menjar.

La gavina té un bec groc i llarg per atrapar peixos. Té unes plomes blanques i els peus palmejats per nedar.

L’oreneta es caracteritza per les seves plomes negres i blanques i la seva velocitat.

Podeu veure les fotos clicant la imatge.