Projectes de l’Escola

A la nostra Escola, cada any, participem en diversos projectes: alguns dels quals són propis i d’altres són proposats per diferents institucions i organismes.

Les experiències dels projectes queden incorporades al nostre projecte educatiu i la majoria tenen un llarg recorregut o s’han iniciat per a quedar-se.

No obstant, aquells que no depenen exclusivament de l’Escola, de vegades, es veuen interromputs per les casuístiques relacionades amb la disposició dels recursos, per part, de les institucions i els organismes corresponents:

ESCOLES + SOSTENIBLES

Aquest projecte va començar sent anomenat ‘Agenda 21’. Des de l’Escola el desenvolupem en diversos àmbits: dinamització i aprofitament de patis i d’espais oberts, hort escolar, reciclatge del paper, embolcalls sostenibles, esmorzars saludables i treball didàctic curricular amb l’alumnat a través del propi procés i les dades que se n’extreuen.

Dins d’aquest mateix projecte, es troba el de ‘La fruita a l’Escola’, en el qual hem participat molts anys. Aquesta saludable experiència alimentària ens aporta bosses i caixes plenes de peces de fruita fresca per a esmorzar a l’hora del pati i durant uns dies concrets del calendari i, així, fomentar-ne el seu consum entre l’alumnat.

AMBIENTS A CICLE SUPERIOR

Al cicle superior d’Educació Primària convertim l’àrea d’educació artística: visual i plàstica en tota una experiència: els ambients. És a dir, una proposta didàctica en que cada mestre/a disposa d’un espai per a dur a terme un treball amb l’alumnat relacionat amb l’art, la tecnologia i l’aprenentatge de l’anglès. Aquestes activitats, que tenen a veure amb les pròpies inquietuds del mestre o la mestra i, per tant, representen una motivació en si mateixa des de l’adult que les guia fins a l’alumnat que les viu, es promocionen i és el propi alumnat qui les escull. Fins ara, els ambients que hem pogut realitzar han estat en programacions de 8/11 sessions depenent del calendari.

Exemples d’ambients: art, hort, dansa, Cantània, teatre…Enguany hem preparat els ambients de dansa i teatre, durant el primer trimestre a una sala de IEA Oriol Martorell. Amb aquest ambient hem preparat l’espectacle de Nadal, que combinava nadales, actuacions de teatre i dansa, “performances” en definitiva, tenint com a fil conductor les papallones i la necessitat de volar després d’ aquests darrers cursos de confinament, en què no hi hagut Festival de Nadal.
El segon trimestre realitzem com a ambients la preparació de CAntà, la musical i la part plàstica que implica; el taller d’hort que comporta tamb´elaboracions de decoració pel centre o preparació d’obserquis per a les Portes Obertes;

Alguns dels ambients els repetim cada any i a cada curs en surten de nous en funció del Claustre de mestres amb qui comencem el curs i del propi desenvolupament d’un projecte tan viu com aquest.

PADRINS I FILLOLS

Els nens i les nenes de primer curs d’Educació Primària no arriben sols i soles a la nova etapa. Cada nen i cada nena té un padrí o padrina de cinquè. Els i les grans els ensenyen l’Escola i tots els espais; després, durant el curs: llegeixen junts, fan activitats conjuntes a les festes, s’escriuen cartes, es fan preguntes i s’expliquen secrets. Agrada tant a uns i altres que, al curs rere curs, continuen junts/es. Uns/es ja estan a sisè i els petits/les petites a segon i continuen fent activitats conjuntes amb una participació molt especial quan els/les més grans marxen de l’Escola en acabar el sisè curs.Així, l’alumnat de cicle superior (5è i 6è) apadrina l’alumnat de cicle inicial (1r i 2n) durant dos anys. Cada fillol/a manté el seu padrí/la seva padrina durant els dos anys que dura l’experiència i això enforteix els vincles entre petits/es i grans de Primària.

ANGLÈS DE P-3 (EI) A 6È (EP)

A l’Escola iniciem el contacte amb la llengua anglesa a i-4 de forma lúdica i divertida.

INICIACIÓ A LA PISCINA

L’alumnat de primer curs d’Educació Primària fa part de l’educació física a la Piscina Municipal del barri.

PROJECTE INTERDISCIPLINARI ANUAL

Cada any compartim un tema plegats. Els últims anys, per exemple, han estat: la música, les olimpíades o el cinema. I amb aquest context, desenvolupem diverses activitats.Enguany treballem com a projecte interdisciplinari: Artistes catalans i catalanes.

LLIBRES SOCIALITZATS

Ja fa molts anys que, gràcies a aquest projecte gestionat per l’AFA, abaratim costos en els lots de llibres.

A l’era de la informació digital, cada cop són més àmplies les possibilitats de recerca de la informació i les fonts d’aprenentatge.

PATIS OBERTS

El Casal d’Infants i Joves de Canyelles fa ús del centre, en el qual hi ha força nens i nenes de l’Escola, tant durant a les vacances com a les tardes.

Modelatge 0-6
Tenim tàndem amb l’escola bressol El Vent i participem junts d’aquesta formació amb l’objectiu d’acostar metodologies i planificar activitats conjuntes. Acostar mirades, en definitiva