L’escola

L’ESCOLA DEL BARRI DE CANYELLES

DISTRICTE DE NOU BARRIS DE BARCELONA

Als peus de la Serra de Collserola, tenim la sort de ser una Escola relativament petita on tots i totes ens coneixem, aprenem i creixem junts i juntes en un entorn amable i familiar.

“El Tomàs Moro va obrir l’últim trimestre del curs 1979-1980 amb els alumnes d’una petita escola que ja hi havia al barri de Canyelles. Però, va començar a ple rendiment el curs 1980-1981 amb un bon grup de mestres joves i il·lusionats/des que formaven un Claustre amb moltes ganes de treballar i de fer les coses bé. És molt important destacar que l’Escola Tomàs Moro la va aconseguir l’Associació de Veïns de Canyelles on la gent va lluitar i es va manifestar sense parar fins que els Serveis Territorials la van concedir. Això va fer que un bon grup de pares i mares estiguessin molt compromesos i compromeses amb l’Escola, se la sentissin seva i treballessin conjuntament amb els i les mestres per a tirar-la endavant de la millor manera possible. Amb molt d’esforç, el Claustre i les famílies van aconseguir que l’Escola Tomàs Moro passés de ser un somni per al barri a una realitat.”

Aquest relat és part d’una conversa mantinguda amb una mestra fundadora de l’Escola, la Mariona, que va tornar-hi per a participar en els actes de comiat de la nostra antiga directora dels últims anys, la Júlia Lorenz Ainoza.