Instal·lacions

Una mica d’història:

1a imatge

Des del mes de setembre de 2013, l’Escola Tomàs Moro està ubicada en un sol edifici (1a imatge) que es va remodelar per a donar cabuda els nens i les nenes d’Educació Infantil que havien estat, fins aleshores, al que ara es coneix com a Centre de Formació d’Adults (CFA) Canyelles. També es van fer obres a la cuina, al menjador i als lavabos de la planta baixa.
Si ens veniu a visitar, aquesta llum us donarà la benvinguda quan entreu al nostre ampli vestíbul:

2a imatge

En aquesta planta baixa hi tenim: la cuina, el menjadorlavabos per a nens i nenes, un despatx compartit per l’empresa de menjador (7 i triai l’AFA (Assocació de Famílies d’Alumnes), un petit magatzem de material, la sala de mestres, la consergeria i el despatx on l’Equip Directiu treballa.

A la part exterior de darrere l’edifici, hi ha els vestidors d’educació física i l’accés a l’ascensor. També disposem d’una sala de psicomotricitat ben equipada i que està ubicada al soterrani de l’actual CFA Canyelles. Per a accedir-hi, hem de creuar la pista poliesportiva i el pati de l’Escola.

Els patis de l’Escola es troben darrere l’edifici, en dos nivells diferents. La part baixa és una pista polivalent asfaltada i amb porteries de futbol així com cistelles de bàsquet i amb possibilitat de practicar-hi diversos esports de xarxa (voleibol, badminton o tamborí, principalment). La part alta, sota el CFA Canyelles, és una sorrera amb dues parts separades per una tanca de fusta: en un costat, on hi ha el mobiliari, hi juguen els més petits i les més petites de l’Escola i, a l’altre costat, on hi ha un gran magatzem amb material (rodes, cubells, pales, etc.) hi juga l’alumnat de cicle inicial.

Educació Infantil ocupa les tres aules de la part dreta de la 2a imatge a la primera planta. Al fons d’aquest mateix costat, també hi ha una aula menjador per als més menuts i les més menudes de la casa i un espai per al material de consergeria, neteja i laboratori.

Al centre de la imatge, al passadís que porta cap al costat esquerre de la primera planta hi ha una sala polivalent (la sala blanca) que comparteixen Educació Infantil i cicle inicial.

3a imatge

Educació Primària disposa de 8 aules de classe, distribuïdes entre el primer pis i el segon pis. En elles, hi treballen habitualment 1r i 2n (primer pis) així com 3r, 4t, 5è i 6è (segon pis). Tenim, a més a més, una aula de música, una aula d’anglès, una aula d’informàtica, una aula d’acollida per a l’alumnat nouvingut i una gran sala polivalent (al segon pis, al centre de la 3a imatge) que tant ens serveix de biblioteca i d’espai per a conferències i xerrades. És on també hi tenim instal·lat, fins i tot, un espai permanent amb ordinadors portàtils. Si s’escau, també fem servir aquesta sala multifuncional per a desdoblaments i sessions de treball en petit grup.

Totes les aules estan equipades amb Pissarres Digitals Interactives (PDI), un ordinador d’aula i wifi.

Pel que fa a les zones exteriors, a banda i banda de l’edifici tenim el privilegiat hort de l’Escola a un costat i, a l’altre, una zona ajardinada que anem regant i cuidant entre tots i totes (alumnes, mestres i famílies).