SETMANA DEL MEDI AMBIENT A LA CLASSE DE ROBÒTICA

Al llarg d’aquesta setmana dedicada al medi ambient hem treballat les energies renovables, el tractament de residus: separar convenientment per facilitar el reciclatge, consum eficient d’energia a les nostres llars, què és l’efecte hivernacle i com contribuir a revertir-lo.

Hem fet un munt d’activitats molt diverses i hem aconseguit l’objectiu final de ser molt més conscient de la importància que tenen les petites accions individuals que cadascú i cadascuna de nosaltres podem fer per tal de millorar el nostre entorn i contribuir a millorar les condicions del nostre planeta.

Hem fet un treball en grups sobre ENERGIES RENOVABLES. Hem investigat què són, com s’obtenen quins són els seus avantatges respecte de les no renovables. Hem recollit la informació a través de unes presentacions per compartir amb els companys i companyes i un mural que hem fet al passadís de l’escola

PRESENTACIONS DELS TREBALLS

ENERGIA SOLAR FOTOVOLTAICA BIOMASSA ENERGIA HIDRÀULICA ENERGIA SOLAR TÈRMICA ENERGIA EÒLICA

Cada grup comparteix amb la resta de la classe el treball realitzat

La classe dels Dodo han compartint amb nosaltres la seva feina.

Hem compartit la nostra feina amb els companys i companyes de la classe dels Dodo

Ens hem plantejat de quina manera podríem fer a casa un ÚS MÉS EFICIENT DE LA ENERGIA  per tal d’estalviar-ne. Hem fet debats a classe, jocs on-line i finalment hem gravat vídeos amb consells pràctics que ens puguin ajudar a aconseguir-ho

Hem descobert què és l’EFECTE HIVERNACLE, quines són les conseqüències i per què es produeix. Per entendre millor el concepte hem realitzat a classe alguns experiments que ens han ajudat a veure-ho d’una manera més clara.

Un altre tema tractat ha estat la GESTIÓ DELS RESIDUS que generem. Hem organitzar una visita al CTRV ( Consorci de tractament de residus del Vallès Occidental )

Amb aquesta activitat hem pres consciència de com és d’important separar adequadament els nostres residus a casa i a l’escola per tal de contribuir al reciclatge de la gran quantitat de residus que generem. I hem après una cosa molt important: EL MILLOR RESIDU ÉS EL QUE NO ES GENERA. Per tant hem de començar per intentar sempre que sigui possible reutilitzar i fer un consum responsable.

I per concloure la setmana hem portat a terme una activitat pràctica de compromís amb la protecció del nostre entorn més immediat. Hem organitzat una SORTIDA PER NETEJAR LA NOSTRA RIERA i ens ha sorprès la gran quantitat de deixalles que hem trobat i com arribem a ser d’irresponsables amb l’entorn natural.

En acabar els nens i les nenes han explicat com s’han sentit.

Ha estat una setmana molt profitosa. Hem aprés un munt de coses interessants i hem assolit un major grau de responsabilitat en la cura del nostre MEDI AMBIENT

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *