Cursa d’orientació: 6è curs

Les curses d’orientació són competicions camp a través, contra-rellotge i sense un itinerari preestablert, però amb l’obligació de passar pels controls assenyalats a un mapa. El mapa és desconegut pels participants fins al moment de la sortida. En aquest esport el participant no té un recorregut prefixat, però ha de passar sobre el terreny per uns punts de control marcats al mapa, en el menor temps possible, i en el qual, per a guiar-se entre control i control, disposa d’un mapa.

Els alumnes de 6è curs van fer una sessió prèvia a la nostra escola on van rebre tota la informació necessària per dur a terme una cursa d’orientació. Finalment, els nostres alumnes van participar en una cursa al Parc Catalunya de Sabadell amb altres escoles seguint les instruccions marcades prèviament. Hi havia 4 circuits diferents dins del Parc i van fer un parell de curses cadascun dels nostres nens amb una classificació final després de cada recorregut. Els controls de la cursa utilitzaven les últimes tecnologies, ja que cada participant va portar un xip per controlar el pas pels controls i veure el temps que va trigar a fer tot el circuit correctament.

Si cliqueu a l’enllaç tenim un recull de fotos on podem veure com van gaudir fent aquesta activitat.