Història

De la nostra escola tenim informacions que parteixen del 1900, on ja tenim documents que parlen dels materials, preus, alumnes, mestres i primeres qualificacions.

Apareix l’escola de nens i nenes, separades en dues aules properes. Però Martorelles sempre ha estat un poble amb moltes edificacions escolars: Carrencà (dues aules: una de nens i una altra de nenes, situades al carrer Horta i amb vivendes pels mestres), Enanitos (actual biblioteca), Annex (actualment hi ha educació infantil), Montserrat (antigues escoles Montserrat, al carrer de les escoles de Martorelles), Caracoles (antics barracons sobre de l’edifici central, que ja no hi són), Simeó (edifici central), etc. Fins i tot, en una època, hi ha haver aules adaptades als baixos d’un antic ajuntament!

A l’època Republicana, ens consta que hi havia queixes sobre els edificis perquè eren petits per a la quantitat d’alumnes que hi havia i ja es demanava, al govern de l’època, una ampliació de les aules disponibles….  I es va continuar demanant passada la guerra civil. Finalment, al 1975, es va inaugurar la nostra escola. Els terrenys de la nova escola els va cedir el Sr. Simeón Rabasa i la seva família. Gràcies a la família Rabasa, es va construir el nou edifici, amb els seus patis molt generosos i vistosos.

L’any 1992  es va inaugurar l’escola de les Pruneres i, els nens i nenes de Martorelles, es van distribuir entre les dues escoles públiques del poble.

La nostra escola es va quedar amb dos edificis:  el parvulari i l’edifici principal on estàn ubicades les classes de primària i els serveis.

1975-2000 : 25è Aniversari de l’escola, una festa grossa.

Al segle XXI hem realitzat tota una sèrie de transformacions metodològiques  que han fet que l’escola Simeó Rabasa sigui tot un referent a la nostra comarca. Són molts els martorellencs i martorellenques que han passat per aquest centre i tenen un molt record de la seva escola. Això ha propiciat que actualment tinguem molts infants fills i filles d’exalumnes del centre.

Enguany, gràcies a la tècnica i al regidor d’ensenyament de l’ajuntament de Martorelles s’ha realitzat una entranyable trobada a l’escola d’una de les primeres promocions que van sortit d’aquest centre tant estimat pels habitants de Martorelles.