D’on venim?

De la primera escola de Martorelles  tenim informacions que parteixen del 1900; les fonts documentals fan relació  dels materials, preus, alumnes, mestres i primeres qualificacions.

A l’època republicana, ens consta que hi havia queixes sobre els edificis perquè eren petits per a la quantitat d’alumnes que hi havia i ja es demanava, al govern de l’època, una ampliació de les aules disponibles….  I es va continuar demanant passada la guerra civil.

Apareix l’escola de nens i nenes, separades en dues aules properes. Però Martorelles sempre ha estat un poble amb moltes edificacions escolars: Carrencà (dues aules: una de nens i una altra de nenes, situades al carrer Horta i amb vivendes pels mestres), Enanitos (actual biblioteca), Annex (actualment hi ha edifici d’ educació infantil), Montserrat (antigues escoles Montserrat, al carrer de les escoles de Martorelles), Caracoles (antics barracons sobre de l’edifici central, que ja no hi són),  etc. Fins i tot, en una època, hi ha haver aules adaptades als baixos d’un antic ajuntament!

Finalment, l’any 1975 es va inaugurar la nostra escola. Els terrenys de la nova escola els va cedir el Sr. Simeón Rabasa i la seva família. Gràcies a la família Rabasa es va construir el nou edifici, amb els seus patis generosos i vistosos.

L’any 1992  es va inaugurar l’escola de les Pruneres i els nens i nenes de Martorelles es van distribuir entre les dues escoles públiques del poble.

La nostra escola es va quedar amb dos edificis:  el parvulari (educació infantil) i l’edifici principal (educació primària i serveis).

1975-2000 : 25è Aniversari de l’escola, una festa grossa.

Al segle XXI hem realitzat tota una sèrie de transformacions metodològiques que han fet que l’escola Simeó Rabasa sigui tot un referent a la nostra comarca. Són molts els martorellencs i martorellenques que han passat per aquest centre i tenen un grat record de la seva escola. Això ha propiciat que actualment tinguem molts infants fills i filles d’exalumnes del centre.

Enguany, gràcies a la tècnica i al regidor d’ensenyament de l’ajuntament de Martorelles s’ha realitzat una entranyable trobada a l’escola d’una de les primeres promocions que van sortir d’aquest centre tant estimat pels habitants de Martorelles.