SIMULACRES D’EMERGÈNCIA CURS 2017-18

Benvolgudes famílies,

Serveixi el present per a informar-vos del primer simulacre de confinament que realitzarem a l’escola, tot aprofitant la prova de sirenes de ciutat del proper dimecres 25 d’octubre.

Com ja sabeu els membres més veterans de la nostra comunitat educativa, a la nostra escola realitzem dos simulacres de confinament i dos simulacres d’evacuació al llarg del curs. Els simulacres d’emergència prescriptius del primer trimestre, són informats. És a dir, que tant l’alumnat com el professorat i les famílies estan assabentats de quin dia es preveu que es dugui a terme. Així doncs, aprofitem per avançar-vos que el primer simulacre d’evacuació està previst per al dia 15 de novembre.

La resta de simulacres del curs (habitualment un segon simulacre de confinament i un segon simulacre d’evacuació) no s’informa quan es realitzaran per tal de comprovar l’efectivitat de l’actuació en cas real. Així doncs, malgrat es contemplin en la previsió d’activitats complementàries, no hi ha data concreta i es fan per sorpresa.

Us deixem al peu del present correu, la comunicació de Protecció Civil al respecte de la prova de sirenes de ciutat del proper 25 d’octubre.

Molt cordialment,

La direcció

———- Missatge reenviat ———-
De: protecciocivil
Data: 16 d’octubre de 2017 a les 13:43
Assumpte: Prova de sirenes 25 d’octubre
Per a:

Benvolgut, Benvolguda,

Com sabeu, la Direcció General de Protecció Civil realitza cada any dues proves de sirenes d’avís a la població per risc químic. Aquestes sirenes estan instal·lades als municipis on, en cas que es produís un accident químic en un establiment industrial, la població podria ser afectada.

La segona prova de sirenes d’enguany es realitzarà el diMECRES 25 d´Octubre. L’objectiu és familiaritzar la població amb els sons d’avís, és per això que us demanem que feu difusió de la data de la prova de sirenes entre tots els treballadors del centre, l’alumnat i l’associació de pares i mares d’alumnes.

En situació d’emergència és molt important poder actuar amb rapidesa, especialment en els centres educatius, per això us convidem a participar activament realitzant un simulacre de confinament durant la prova de sirenes en el vostre centre educatiu.

D’acord amb el Servei de Prevenció de Riscos Laborals del Departament d’Ensenyament us enviem adjunt la següent documentació sobre el risc químic i la prova de sirenes:

–        Pòster informatiu de la prova de sirenes

Aprofitem per recordar-vos que podeu aprofitar el vídeo que explica els consells d’autoprotecció en cas de risc químic que us pot servir per ensenyar-lo a classe. El trobeu conjuntament amb material informatiu específic per als centres educatius a la nostra pàgina de consells: http://interior.gencat.cat/riscquimic

Us recordem també que es tracta d’un simulacre, no d’una situació real, per això cal tenir en compte el següent:

• En funció de l’àrea on es trobi el vostre centre, podria ser que no sentíssiu les sirenes, però és convenient que conegueu aquesta actuació que es fa en el terme municipal on esteu ubicats.

En una situació d’emergència real: en cas d’un perill que us pugui afectar, seríeu avisats pels responsables de protecció civil del vostre municipi o per qualsevol altra autoritat que participi en l’emergència.

• Les sirenes estan fetes per ser sentides des de l’exterior, ja que és la gent que es troba a l’exterior la que està en perill. Com que es tracta d’un simulacre només sonaran una vegada a cada municipi (d’inici i de final d’alerta).

En una situació d’emergència real: en funció de la durada de l’emergència, les sirenes es farien sonar varies vegades per a alertar a aquelles persones que no les haguessin sentit i avisar-los per tal que es confinin.

Igualment, durant el simulacre, podeu fer el seguiment de cada activació de les sirenes a través del twitter de la Direcció General de Protecció Civil: @emergenciescat

Aprofitem aquest correu per agrair-vos la vostra col·laboració i la important feina de difusió i informació sobre el risc químic i les proves de sirenes que feu al vostre centre.

Cordialment,

Subdirecció General de Programes en Protecció Civil