Propostes d’aprenentatge

Aquest curs els Ambients d’aprenentatge de cicle mitjà i cicle superior s’han convertit en Propostes d’aprenentatge. Us preguntareu el perquè del canvi de nom, doncs ben senzill. Després del treball d’anàlisi que vam portar a terme des de l’escola, amb la participació dels diferents sectors de la comunitat educativa, i el treball d’investigació dels docents, vam arribar a la conclusió que, en aquests cicles, calia transformar l’espai d’aprenentatge. Això sí, sempre mantenint l’alumne com a principal protagonista del seu procés d’aprenentatge. Aquestes propostes tenen els següents objectius:

1. Afavorir l’assoliment de les competències bàsiques.
  2. Desenvolupar l’aprenentatge en agrupaments heterogenis formats per alumnes dels dos nivells.
  3. Presentar activitats diversificades amb tasques més sistemàtiques de treball individual o parelles i d’altres de més globalitzadores, com les capses d’aprenentatge, de treball en petit grup on es presentaran reptes als que cal donar-los-hi solucions.
  4. Desenvolupar estratègies de planificació com l’elaboració del Pla de treball individual o de grup, i d’avaluació, com l’autoavaluació i la coavaluació, avaluació entre iguals.