Aprenem entre iguals

Segons publicava el GRAI (Grup de Recerca de l’Aprenentatge entre Iguals) a la seva web l’any 2016, “La tutoria entre iguals és un mètode d’aprenentatge cooperatiu basat en la creació de parelles d’alumnes, amb una relació asimètrica (derivada de l’adopció del rol de tutor i del rol de tutorat), amb un objectiu comú, conegut i compartit (com ara l’adquisició d’una competència curricular), que s’assoleix a través d’un marc de relació planificat pel professor.” En la mateixa pàgina es cita  Topping, 2000: “És recomanada per experts en educació, com ara la UNESCO, com una de les pràctiques instructives més efectives per a l’educació de qualitat”.

A l’escola ja fa  molts anys acadèmics que portem a la pràctica l’aprenentatge entre iguals a través dels anomenats padrins de lectura o lectura entre iguals. Estem molt satisfets del resultat d’aquesta pràctica. Aquest any les parelles lectores són del mateix curs. L’experiència està sent molt positiva, permet l’atenció a la diversitat, el desenvolupament de les competències d’aprendre a aprendre, d’autonomia i iniciativa personal, així com evidentment, les relacionades amb l’àmbit lingüístic.