La llibreta de text lliure a P-4.

Per motivar als alumnes a escriure, una de les propostes que fem a Infantil és la llibreta de text lliure.

Us parlem avui de com ho fem a les classes de P-4. Els nens i nenes fan un dibuix que pot ser del que han fet el cap de setmana, d’una sortida o excursió que han fet amb l’escola, de la família, del seu aniversari, de les vacances… L’important és que sigui un dibuix d’alguna cosa viscuda per ells i que els agradi explicar.

Després escriuen les coses que han dibuixat per, més endavant, pensar una frase i escriure-la. La mestra pregunta que han escrit i ho escriu a sota. Sempre felicita als alumnes pel que han escrit i els anima a pensar les lletres de cada paraula, com sonen…  I de mica en mica els fa veure si falta una lletra, si aquella no va allà… D’aquesta manera els nens i nenes de P-4 perden la por a escriure i es llencen a fer-ho cada cop amb més ganes i més segurs. El paper de la mestra és, com hem dit abans, animar-los perquè cada vegada ho fan millor i es nota que es van fent grans!!!

20170327_203102-collage

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *