SHARING TO LEARN

La nostra escola és pionera del Projecte Sharing to learn que ja compta amb gairebé una quarantena de centres de les poblacions d’Esplugues de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Castelldefels, Sant Esteve Sesrovires, Castellví de Rosanes, Collbató, el Bruc, Esparreguera, Viladecans i Sant Climent de Llobregat. El grau de satisfacció de l’alumnat de primària i secundària, i del professorat de les escoles i instituts que hi participen fa que el projecte creixi any rere any, quantitativament i qualitativa.

El logo que representa aquest projecte va ser dibuixat per dues alumnes del Sant Francesc i triat guanyador.

OBJECTIUS DEL PROJECTE SHARING TO LEARN

L’objectiu principal és afavorir l’intercanvi entre alumnat de diferents etapes educatives i donar suport a la millora de l’expressió oral en llengua anglesa, per tal de facilitar l’accés a entorns plurilingües i pluriculturals a l’alumnat participant. A més, altres objectius vinculats al projecte són:

• Millorar la competència oral comunicativa de l’alumnat.
  • Promoure els entorns d’aprenentatge lingüístic no matern a partir de les interaccions personals entre poblacions escolars de l’entorn.
  • Implementar metodologies d’aprenentatge-servei que permetin apropar l’alumnat de secundària a valors propis de la vida en societat.
  • Afavorir actituds de compromís i respecte que ajudin a construir un entorn més humà.
  • Possibilitar el treball i l’intercanvi de centres i docents de primària i secundària.
  • Afavorir al voltant d’aquesta activitat mecanismes de progrés i participació entre els implicats del projecte: alumnes, docents, centres, famílies.
Tots els dimecres a la tarda, un grup d’alumnes dels Instituts de Sant Joan Despí amb nivell d’anglès certificat ens visiten i participen en uns tallers amb els i les alumnes de 1r de Primària.