BIBLIOTECA ESCOLAR

La biblioteca escolar és un element clau en l’assoliment de l’hàbit lector, la competència lingüística, la competència informacional i l’adquisició d’aprenentatges autònoms.

A l’escola vetllem pel bon funcionament de la nostra biblioteca i volem que sigui un espai agradable on poder gaudir de bones lectures, amb  contes, còmics, revistes, llibres de coneixements, llibres d’imatges…i alhora que esdevingui un espai d’aprenentatge. Volem que el nostre alumnat adquireixi l’hàbit lector basat en el gaudi, com a descobriment d’unes il·limitades possibilitats d’oci, i com a expressió i formació del gust personal.

Per això es fomentarà en l’alumnat tant les lectures lliures com es proporcionaran i recomanaran lectures apropiades i engrescadores per a totes les edats.

OBJECTIUS GENERALS DEL PLA LECTOR DE L’ESCOLA (PLE):

1. Fomentar l’hàbit lector i el gust per la lectura.

2. Facilitar el desenvolupament de la competència comunicativa i lingüística.

3. Capacitar en l’ús de la informació per adquirir nous coneixements.

4. Formar usuaris lectors.

5. Potenciar la biblioteca escolar i les biblioteques de la població.

6. Implicar les famílies en el Pla Lector de l’escola.

SERVEI DE PRÉSTEC:

Tots els/les alumnes de primària poden emportar-se a casa llibres de la biblioteca escolar en préstec. Cada alumne/a té un carnet de la biblioteca de l’escola per potenciar el gust per la lectura i la responsabilitat.

LA MALETA VIATGERA: llegir en família, a Infantil i Primària.

Cada setmana un nen o nena porta a casa una “maleta” amb contes per mirar-los, llegir-los i comentar-los amb la família. Pretenem motivar les ganes de llegir, el gust per la lectura implicant a tots els membres de la família. Les maletes d’Infantil i Cicle Inicial les preparem a l’escola amb material de la nostra biblioteca. Les maletes de Cicle Mitjà ens les deixen en préstec la Biblioteca Municipal Mercè Rodoreda