EUROMANIA

El Programa Euromania neix d’un projecte europeu amb l’objectiu de desvetllar interessos plurilingües i avançar cap a una competència lectora plurilingüe en set llengües romàniques: català, castellà, francès, occità, romanès, italià i portuguès.

L’originalitat del mètode Euromania resideix en la seva dualitat: per una banda, es treballen les matèries amb l’ajut de suports redactats en les llengües romàniques i, al mateix temps, es construeixen les competències d’intercomprensió a través del suport de les àrees.

No es tracta d’aprendre llengües, sinó de construir competències d’intercomprensió, perquè les llengües són alhora semblants i diferents. L’estudi de les similituds i les discrepàncies permet passar amb més o menys facilitat d’una llengua a l’altra.

OBJECTIUS DEL PROJECTE EUROMANIA
  • Construir el saber en el context de la intercomprensió de les llengües romàniques.
  • Construir el saber fer en el context de la intercomprensió de les llengües romàniques.
  • Desenvolupar la competència plurilingüe de l’alumnat.

L’Euromania és un mètode que consta d’un dossier per a l’aprenentatge multilingüe de les àrees i a l’escola està adreçat a l’alumnat de 3r i 4t de Primària.