FESTES I ACTIVITATS

Les vivències de les Festes a l’escola són plenes de llum, color, vida i màgia… , unes les vivim lligades a la natura i al temps i altres estan lligades a la nostra cultura i tradició. Unes i altres ens recorden la nostra identitat.

Les festes ens connecten amb el passat, ens situen en el present i permeten projectar-nos al futur. El ritme festiu equilibra l’activitat escolar al llarg de l’any. L’escola ofereix l’oportunitat de gaudir les festes com un punt de trobada i de participació de tota la comunitat educativa.

Reviure les festes, que tenen el seu origen en un moment anterior a l’actual, ens dona elements perquè els nois i les noies coneguin els costums, les tradicions i les festes de la societat on vivim. Conèixer les tradicions ajuda a conèixer el nostre Poble, i conèixer-lo significa comprendre’l, respectar-lo i estimar-lo.

La dimensió màgica de la festa permet que els infants desenvolupin la seva creativitat i visquin el seu sentit en la nostra comunitat escolar. Cada una té una especificitat i un enfocament particular. És el calendari festiu anual que dóna un equilibri al cicle de les festes.

Totes les festes que celebrem tenen per si mateixes un atractiu natural i alhora són una font d’aprenentatge i desenvolupament personal, valors, actituds, convivència, treball en equip, tradició i cultura, i són font de creació i d’imaginació. Ens permeten treballar els diferents llenguatges, fer contes, refranys, dites, narracions, danses, … treballar els sentits, la psicomotricitat i desenvolupar les habilitats plàstiques i musicals creatives, etc.

FESTES QUE CELEBREM A L’ESCOLA:

• La Castanyada
  • Santa Cecília (patrona dels músics)
  • Dia de la Pau
  • Xocolatada Solidària en família
  • Concert de Nadal
  • Carnaval
  • Jocs Florals i Sant Jordi
  • Dia Internacional de la Dansa
  • Jornada Esportives
  • Colònies
  • Festa Fi de Curs
  • Comiat alumnat de 6è de Primària

SORTIDES I ACTIVITATS:

Durant el curs escolar fem visites a museus (Fundació Tàpies, Fundació Miró …), edificis arquitectònics (Can Negre, Cripta Gaudí, Barcelona romana …), dansa i concerts (a l’Auditori, Palau de la Música, Liceu …) i a diversos espais naturals (granja, bosc, horts …).

Les activitats culturals i de convivència, l’esport, la poesia, l’art, la dansa i la música han omplert i omplen de vida els nostres cors i són un component més de la vida social a la nostra escola.