SLOW FOOD EDUCATION KM. 0

L’educació alimentària i ambiental, el gust i la sensorialitat, els valors de proximitat i sostenibilitat estan al centre d’aquest projecte psicoeducatiu.

OBJECTIUS DEL PROJECTE SLOW FOOD EDUCATION KM. 0
  • Divulgar els productes gastronòmics propis de la zona del Baix Llobregat, com la col paperina i la poma carabruta.
  • Apostar per la sostenibilitat.
  • Fomentar el reaprofitament alimentari.
  • Fomentar el gust i la sensorialitat dels aliments.

A través d’aquest Projecte, l’alumnat de Cicle Superior de l’escola treballa els processos de plantació, transformació i aprofitament dels aliments, així com l’emprenedoria, mitjançant la creació d’una empresa pròpia que els ofereix l’oportunitat de prendre decisions sobre la gestió dels seus productes.

Slow Food Education Km. 0 és un projecte europeu que compta amb la col·laboració de reconeguts xefs que intervenen a l’escola per educar el gust i la sensorialitat del nostre alumnat.

A les fotografies de sota, l’alumnat de 5è de Primària fent d’espigoladors, collint les pomes del Parc Agrari del Baix Llobregat que per diferents motius (color, pes, mida …) van ser rebutjades de la xarxa alimentària comercial i que a l’escola es reaprofitaran per fer melmelada.