CONTE ROMANE PER L’ALUMNAT DE 4t i 5è: Fundació Pere Closa

El dia 16 de desembre, l’alumnat de 4t i 5è de primària, va poder gaudir d’una activitat de la Fundació Pere Closa (Per la Formació i Promoció dels gitanos a Catalunya).

Van venir a visitar-nos dos educadors contacontes, acompanyats de música de guitarra, per narrar i escenificar un conte popular gitano anomenat “Conte del forn” de Sebastian Porras Soto.

Partint d’aquest conte, ens van introduir el concepte de l’idioma gitano (Rromano) explicant el seu origen i ens van fer quatre pinzellades de la cultura gitana.

Van captar l’atenció dels/les alumnes, propiciant la participació i la seva interacció, a més de fomentar coneixement i respecte per la cultura gitana. A través d’aquest conte vam treballar diferents aprenentatges: llengua, geografia, música, història i també diferents valors, com la solidaritat, la interculturalitat, la comunicació, la tolerància i el respecte per l’altre, com a elements clau per a la convivència.

Ens ho vam passar genial i vam gaudir molt de l’activitat!!

Cliqueu a la imatge per veure les fotos.