Què és un projecte eTwinning?

Etwinning és una iniciativa de la Comissió Europea que des de la seva creació el 2005, s’ha convertit en la comunitat europea més gran de docents i centres escolars. Per tal que això sigui possible, proporciona una plataforma i la infraestructura necessària (eines en línia, serveis, suport), als equips educatius i als centres escolars dels països europeus participants. El seu objectiu és promoure i facilitar el contacte, l’intercanvi d’idees i el treball en col·laboració entre professorat i alumnat dels països que participen a eTwinning a través de les TIC, tot això a través d’una plataforma virtual.

Des del naixement d’eTwinning, les dades globals de participació de centres educatius, docents, alumnes i projectes ha crescut progressivament. Actualment, hi ha més de 244.000 membres a tota Europa involucrats en més de 7.000 projectes actius. Un total de 33 països formen part d’eTwinning. A Espanya hi ha més de 8.900 centres escolars registrats i quasi 20.000 professors. El nombre de projectes nous cada any supera els 1.000 i aquestes xifres augmenten contínuament.

La nostra escola també ha participat i participa en diferents projectes etwinnings. Al curs 2021-2022 els alumnes de 5è del nostre centre van portar a terme un projecte “All about us” en col·laboració amb una escola grega i una altra portuguesa. Aquest curs, 2022-2023, estem participant en dos projectes: “New penfriends in Europe” on els alumnes de 5è fan el projecte amb una escola d’Itàlia i una altra de Polònia. I l’altra projecte és:”Letters exchange”on els nostres alumnes de 3r estan fent un projecte amb una escola grega. L’idioma que estem utilitzant en tot moment és l’anglès.