Fem Teatre

L’ambient de “Fem teatre” és l’espai ideal per a desenvolupar la imaginació i creativitat dels nens/es.

A més, es crea un clima idoni per afavorir l’expressió oral i el llenguatge verbal, tot fomentant l’expressió d’emocions, sentiments i desitjos.

L’ambient també permet  fomentar l’expressió corporal, utilitzant tot el cos per a transmetre (dansa, mímica…) aspectes molt importants per al ple desenvolupament de les capacitats dels infants.

Els alumnes tenen l’oportunitat de representar diferents personatges disfressant-se (hi ha tota classe de vestits, robes, barrets…) o mitjançant titelles (de pal, de dit, de mà…), creant petites històries o contes (algunes conegudes i d’altres inventades). Fins i tot, emprant diferents entonacions per representar-los.

A vegades fan d’actrius/actors en l’escenari o en els teatrets, i a vegades fan d’espectadors escoltant allò que expliquen els seus companys. Aquests moments també permeten fomentar la participació en grup, ja que  han d’arribar a acords, organitzar-se, compartir els titelles, disfresses, complements…

També disposen d’un espai per maquillar-se tots sols o amb  l’ajuda d’algun company. El fet de maquillar-se els ajuda molt a ficar-se en la pell de personatges reals o ficticis, aspecte ideal per a infants més tímids, que tenen certes dificultats per a expressar-se oralment davant dels altres. D’aquesta manera poden treure pors i inseguretats mitjançant la representació.

En l’espai de conversa a part de treballar el diàleg, esperar el torn de paraula, el respecte a les aportacions dels altres… També aprenen aspectes del teatre i tot allò que significa. Parlem de quins teatres coneixem, què podem veure en els teatres (representació amb actors, titelles, ombres xineses, musicals…) què hem de fer per anar al teatre, quins espais hi ha a dins dels teatres (butaques, escenari, vestidors…), etc.

Aquí teniu imatges d’allò que han fet els vostres fills/es en l’ambient, esperem que us  agradin!

FOTOS PRIMER TRIMESTRE

FOTOS SEGON TRIMESTRE