Consell D’alumnes

El Consell d’alumnes està representat per un delegat/da de cada classe d’educació primària i un delegat de les aules de P5, per un membre de l’equip directiu de l’escola i quan sigui necessàri algún coordinador de comunitat o membre de les comissions de l’escola.

A les assemblees de classe (reunions setmanals de cada grup-classe amb el seu tutor/a) es recullen les propostes i queixes dels companys/es i el delegat/da les explica a les reunions del Consell. El mateix alumne informa al seu grup sobre els acords presos.

Les propostes es deriven a les persones o cursos indicats i es retorna a la següent reunió.

El Consell d’Alumnes és per tant l’òrgan encarregat d’intercomunicar les diferents assemblees d’aula.

Les assemblees d’aula treballen els temes que afecten l’organització del cicle, de nivell o de classe: resolució de conflictes, propostes per al grup, anècdotes, actualitat, dinàmiques de grup, així com els temes tractats o proposats per a les assemblees de l’escola.

A les reunions del Consell es proposa un tema de debat, que generalment es recull a la convocatòria de la reunió, i es dóna la paraula als consellers que volen parlar del mateix, fins que el tema queda tancat i es pot passar a una altra qüestió.

El debat es genera a partir de cada conseller amb les idees que duen anotades de la seves respectives classes. Els acords presos es lliuren posteriorment a les diferents classes a través de l’acta de la reunió.