Diagnosi

En el primer trimestre del curs 2022-23 es va realitzar la Diagnosi del Centre per part els alumnes de la Comunitat de Més Grans, dels mestres i de l’equip Directiu, amb l’ajuda de l’eina Selfie.

A partir dels resultats obtinguts hem determinat les àrees que presenten més punts febles i que es prioritzaran a l’hora de redactar els objectius que volem aconseguir.

INFRAESTRUCTURES I EQUIPAMENTS

PUNTS FORTS:

• El centre gaudeix d’una bona infraestructura digital (Internet per cable i wifi), la qual cosa fa que tan els alumnes com la resta de la comunitat educativa en tinguin accés.

• El centre compta amb dispositius suficients per poder treballar a les aules.

PUNTS FEBLES:

• Els alumnes NESE ( Necessitats Específiques de Suport Educatiu) derivades de la seva condició personal o social tenen pocs recursos digitals i  tecnologies assistencials, adaptades a les seves necessitats. Tanmateix no tots els alumnes amb Necessitats derivades de desavantatge educatiu, poden disposar d’un dispositiu electrònic per portar a casa.

PRÀCTIQUES D’AVALUACIÓ

PUNTS FORTS:

• A l’escola la majoria dels mestres utilitza les tecnologies digitals com a eina per realitzar l’avaluació, amb l’ajuda de l’Equip Directiu.

PUNTS FEBLES:

• A l’escola cal que els mestres possibilitin la utilització de les tecnologies digitals per a  que l’alumnat reflexioni sobre el seu aprenentatge i fer observacions de la resta de companys.

• Per tal de realitzar el feedback de les activitats que els alumnes realitzen caldria que els mestres utilitzessin les tecnologies digitals.

COMPETÈNCIES DIGITALS DELS ALUMNES

PUNTS FORTS:

• A l’escola s’ensenya  que l’alumnat actui de manera responsable a Internet i en l’ús dels dispositius digitals que tenen com a recurs d’aprenentatge.

• Els alumnes actuen de manera segura i aprenen a comunicar-se amb eines síncrones i asíncrones.

PUNTS FEBLES:

• Cal millorar el pensament crític dels alumnes del centre respecte al treball d’altres persones (notícies, fotografies, articles, informacions…) que troben a Internet i a les Xarxes Socials.

• Són pocs els alumnes als que se’ls proposa la realització de tasques relacionades amb el Pensament Computacional, la programació i la robòtica.