Eix tranversal

L’eix transversal a l’escola Puigventós és la temàtica comuna a tots que ens permet fer un treball interdisciplinari a partir de diferents metodologies i que serveix per contextualitzar els aprenentatges de manera que siguin significatius pels i les alumnes. És un element de cohesió i pertinença a l’escola. Cada curs l’alumnat decideix de manera democràtica quin és l’eix transversal. Enguany, en el curs 23-24, és: els parcs d’atraccions.

A partir de les propostes dels infants i tenint en compte l’eix, es decideix el nom de la classe, que els identifica com a grup. D’aquí sorgeix també, la idea de com elaborem el disseny per decorar la porta. A més a més, ho tenim en compte alhora de planificar les festes com ara el carnaval on l’alumnat elabora la seva disfressa en relació amb el nom que han triat.

El treball dels eixos transversals porta implícita la consecució d’un model de societat basat en:

• La convivència harmònica.
  • La solidaritat.
  • El benestar i la qualitat de vida.
  • La no discriminació, amb l’acceptació de la igualtat de drets i deures per a tothom.
  • La conscienciació i cura del medi ambient, des de petits fets quotidians fins a una consciència planetària.

Els noms de parcs d’atraccions que han estat escollits són:

I3A: Els Globus

I3B: La Nòria