Llegim el Pregó dels Infants a les festes de Santa Eulàlia

Dimarts 12 de febrer, coincidint amb la festivitat de Santa Eulàlia, els nens i nenes de cinquè vam anar a l’Avinguda de la Catedral a llegir el Pregó dels Infants que portàvem treballant durant varies setmanes de manera conjunta amb altres escoles de Barcelona.

Per poder elaborar la nostra estrofa del pregó primer havíem d’escollir sobre què volíem escriure. Havia d’estar lligat a la nostra participació a l’aula i a l’escola i, després de pensar-ho molt, vam decidir escriure sobre la nostra elecció dels delegats. Després vam haver de treballar extensament conceptes com la mètrica, els tipus de versos, les síl·labes tòniques i àtones, les rimes assonants i consonants… El resultat final va ser el següent:

A principis de trimestre
vam escollir delegats.
Alguns nens van presentar-se
i vam votar tots plegats.

Els dos alumnes de la classe que van llegir l’estrofa a l’escenari van ser el Victor i l’Eloi, que ho van fer molt bé! Quan va acabar la lectura del pregó va parlar l’alcaldessa de Barcelona i, per tancar l’acte, el grup Xiula ens va fer ballar amb algunes de les seves cançons.

Finalment, abans de tornar cap a l’escola, vam aprofitar per visitar la Catedral i el seu claustre. Com havíem treballat la llegenda de Santa Eulàlia a classe vam identificar ràpidament les 13 oques que hi ha per recordar-la.