Camí escolar i les matemàtiques

Durant la setmana del Camí Escolar i les matemàtiques, l’alumnat de 6è treballa la unitat “Pels carrers ens movem amb mesura”. Carregats amb cintes mètriques, llapis i paper per recollir les mesures preses, es mouen pel barri  i descobreixen racons poc freqüentats.

Mesuren la llargada de la façana de l’escola i d’un tros del carrer d’en Tissó  i, després, calculen l’escala de diferents mapes.

A la Via Júlia mesuren la llargada i l’amplada de la zona de joc infantil.  A l’aula podran calcular-ne l’ àrea i el perímetre. Hi identifiquen formes geomètriques amagades en els jocs: espirals, línies rectes…

Passant sota la pèrgola de la Via Júlia compten els rectangles metàl·lics que la formen. Així podran calcular el nombre total de quadrets  que hi ha.

A la Plaça de Francesc Layret fan l’observació del grau de civisme dels usuaris de l’espai. Compten papers a terra, burilles… Posteriorment, en faran l’estudi estadístic. També calculen l’altura de la pèrgola per aproximació.

I això és sols un tast de les activitats que fan durant la setmana els nens i nenes des de P-3 a 6è.