Racons de llengua i matemàtiques a P-5

Els divendres al matí els alumnes de P-5 fan diversos racons de llengua i matemàtiques dins de l’aula i en petits grups.

Els diferents nens/es es divideixen en dues taules (llengua i matemàtiques) i van explorant els diferents materials de treballa al mateix temps que aprenen conceptes nous i reforcen els apresos amb anterioritat. Cada 20 minuts aproximadament els infants van rotant per les taules, donant així la possibilitat de treballar amb totes les propostes.

Algunes de les propostes que fem són les següents:

LLENGUA:

– Escrivim paraules: se’ls proposa imatges de paraules a escriure que poden fer-les amb les lletres de fusta o ve escrivint en un paper. Es sorprenen de tot el que poden escriure treballant les lletres apreses al llarg del curs.

– En català!: s’ofereix una pila de cartes amb imatges. Cada membre del grup destapa una al seu tron i diu el nom de l’objecte en català, si no ho sap diu “ajuda” i la resta de companys, si ho saben, li facilitaran el nom de l’objecte. La ronda continua fins que la pila de cartes s’ha esgotat.

MATEMÀTIQUES:

– Reglets:  Els infants manipulen de forma lliure els reglets. L’alumnat troba patrons, representa els nombres donats, fa escales, estableix relacions numèriques, proporcions, etc.

– Càlcul i numeració: Aquest és un racó creat amb el joc de taula de sumes i restes i amb les peces de fusta de relació dels nombres i la quantitat. L’alumnat empra el joc de fusta com a estratègia per visualitzar la recta numèrica i per calcular amb major facilitat les sumes i restes.