Experimentem!

Una de les unitats interdisciplinàries més importants d’aquest curs es diu “EXPERIMENTEM!”.

Al llarg d’aquests primers mesos ens posarem a la pell d’un científic/a per investigar tot allò que ens envolta i el seu funcionament. Primer, per explorar la matèria i les seves característiques, hem començat a experimentar a l’aula amb objectes del nostre entorn.

Ens hem organitzat en parelles o grups de tres alumnes i a cadascun li ha tocat un objecte per analitzar. Hem anat anotant totes aquelles preguntes que ens fèiem sobre els objectes (si l’escalfo perdrà la seva forma?; Si cau a terra es trencarà?; Podria conduir l’electricitat?; Si el mullem s’encongirà?, etc.). A partir d’aquí iniciarem una investigació.

També hem estat coneixent les propietats sensorials dels objectes; és a dir, totes aquelles que podem conèixer utilitzant els nostres sentits. Cadascú ha escollit un objecte seu (uns han agafat l’estoig, d’altres gomes de cabell, fins i tot algú ha agafat la seva bamba!) i ha intentat definir-lo tant bé com ha pogut utilitzant vocabulari científic i precís.

Estem aprenent moltes coses de la matèria i ens agrada el tema!