AMPA

 

Informació del Projecte de l’AMPA de l’Escola Prosperitat:

Intentem que l’AMPA no sigui només una entitat que es dediqui a organitzar activitats extraescolars.

Volem ser també un mijtà pel qual les mares i els pares de l’alumnat participin en la vida de l’escola i del barri, i estiguin informats de tot el que ens envolta, amb el convenciment de que a més gran participació i implicació de les famílie, més qualitat educativa tindrem.

Intentem traspassar a totes les famílies les informacions que ens arriben des de les diferents entitats (escola, barri, Consorci d’educació, Departament, FAPAC…) sigui via missatge o amb cartells informatius. La figura de mare delegada o pare delegat de classe ajuda també a aquesta tasca.

Organitzem també activitats familiars (festa i concurs per a la Castanyada, festa de Carnestoltes amb concurs de disfresses, festa de Sant Jordi amb diverses activitats, festa de fi de curs…) i activitats extraescolars obertes a les famílies (balls en línia, futbol pares…) així com, en col·laboració amb altres escoles del barri, el Casal d’Estiu.

L’Escola Prosperitat es caracteritza per ser una escola oberta i la nostra AMPA també ho és. Això permet que cada tarda el pati estigui obert a les famílies, essent un punt de trobada i de cohesió social, en col·laboració amb la Ludoteca La Guineu. En el mateix sentit, les activitats extraescolars estan obertes a totes les nenes i nens del barri.

El correu electrònic de l’AMPA Prosperitat és el següent: ampaceipprosperitat@hotmail.com

QUOTES I ACTIVITATS EXTRAESCOLARS

La quota de l’AMPA del curs 2019-2020 és de 15€ anuals per família, més 10€ d’assegurança escolar per l’alumne. L’alumnat gaudeix d’una mútua mèdica privada per tot el temps que està a l’escola i per a les sortides / excursions / colònies.

Amb la quota de 15€ ens beneficiem de totes les festes, berenars i regals organitzats per l’AMPA.

Aquest curs 2019-2020 són unes cent les famílies inscrites en alguna activitat. Hi ha activitats per a totes les edats. Enguany aquestes han estat les extraescolars que s’estan portant a terme, amb els dies i preus següents:

  • Gimnàstica rítimica: preu trimestral de 60€ – dimarts i dijous (dos torns) A partir de P4
  • Judo: preu per dia, 42€ / dos dies, 60€ – dilluns i dimecres (dos torns) A partir de P4
  • Dança: preu per dia, 42€ – divendres. A partir de P3
  • Patinatge: preu per dia, 42€ / dos dies, 60€ – dilluns i dimecres. A partir de P4
  • Bàsquet: preu per dia, 42€ / dos dies, 60€ – dimarts i dijous. A partir de P4

Hora d’acollida: diariament de 8:00h a 9:00h i de 16:30h a 17:30h a partir de P3: 90€ / trimestre per tram horari, amb possibilitat de dies concrets.

MATERIAL I PROJECTE DE LLIBRES:

La venda de llibres i material escolar es gestiona des de l’AMPA.

L’alumnat de Primària paga una quota fixa de 120€, que es presenta a les famílies en un rebut únic al mes de juny, per tal de disposar de tot l’estiu per poder fer el pagament.

L’alumnat d’Infantil paga un rebut de 90€. En el cas de nou alumnat de P3 es presenta al setembre. Aquesta quota inclou: AMPA, assegurança, llibres i material.

La quota inclou a Educació Infantil i Cicle Inicial  tot el material que necessitarà l’alumnat: fotocòpies, cartolines, colors, llapis, gomets, carpetes…

A partir de Cicle Mitjà, és a dir a partir de tercer curs, l’alumnat ha de portar a l’escola l’estoig i la resta de material també entra en la quota.

Quant als llibres de text, l’escola va iniciar el curs 2005-2006 un projecte de reutilització de llibres subvencionat per la Generalitat fins el curs passat, però que ara, sense subvenció, continuem fent el reciclatge com a projecte d’AMPA i Escola.

PROJECTE DE RECICLATGE DE LLIBRES:

Tot i que l’escola està avançant cap al treball interdisciplinari amb l’ús del llibre com a suport puntual, mantenim el projecte de reciclatge.

És un projecte de centre aprovat pel Consell Escolar el curs 2006-2007. La seva idea bàsica és l’aprofitament dels llibres en bon estat d’un any per l’altre.

Els seus objectius són:

  • Pedagògics: fomentar la responsabilitat i el respecte pel material comú.
  • Ecològics: contribuir a la difusió de la cultura del reciclatge.
  • Econòmics: reduir la despesa familiar pel concepte de llibres de text.
  • Socials: facilitar el procés d’adaptació als alumnes que s’incorporen al centre quan el curs està començat.

A final de curs, l’AMPA recull tots els llibres de les famílies que participen en el projecte i, juntament amb les mares/pares que volen ajudar, es preparen pel curs vinent, encarregant la compra dels llibres nous, bé perquè s’han de canviar o perquè estan molt deteriorats.

El curs 2019-2020 cada alumne ha pagat 35€ per llibres, la mateixa quantitat de 1r a 6è.

FESTES DE L’ESCOLA:

L’AMPA participa, dins de l’horari escolar, col·laborant amb l’escola en les diferents festes tradicionals que celebra el centre. Fora de l’horari escolar també organitzem les nostres festes:

LA CASTANYADA: Des de l’AMPA es compren i torren les castanyes. Es participa en el seu repartiment disfressats i disfressades de castanyeres a la festa que organitza l’escola. A partir de les 17h hi ha festa al pati, amb ball i diferents concursos relaionats amb la tardor.

EL NADAL: el Patge Reial ve a l’escola en horari escolar. L’AMPA l’ajuda a recollir les cartes dels nens i nenes de P3 a 2n i els lliura un obsequi. Després membres de l’AMPA reparteixen el mateix obsequi a la resta d’alumnes de l’escola. L’AMPA també col·labora en el Concert de Nadal organitzat per l’escola.

SANT JORDI: Actes culturals, concurs de dibuix on participa tota l’escola amb col·laboració dels i de les mestres.

FESTA DE GRADUACIÓ DE 6è: festa i sopar de fi de curs per l’alumnat de 6è, amb regal d’un vídeo de tota l’escolaritat, ball i comiat amb les famílies, en col·laboració amb les mares i pares de 6è.

TEATRE DE 6è: Cada any a final de curs l’alumnat de 6è fa una obra de teatre. L’AMPA els ajuda amb els decorats i la posada en escena.

FESTA DE FI DE CURS: exhibicions d’extraescolars i regals per a tots els inscrits, així com esmorzar/berenar per a tot l’alumnat de l’escola i gran festa a la pista, amb música, festa de l’escuma, inflables, tallers i animació.

ORGANITZACIÓ DE LES FESTES DE L’AMPA

CASTAWEEN: La festa s’organitza conjuntament amb la Ludoteca La Guineu i els pares i mares de 6è. Es pot gaudir d’un túnel del terror i participar en diferents tallers. També hi ha una parada de venda de berenars per col·laborar en la recollida de diners per a la festa de final de curs de 6è o l’esquiada de CS, els anys que toca.

CARNESTOLTES: Festa de Carnaval, amb concurs de disfresses, ball i animació.

NADAL: L’AMPA col·labora econòmicament en la panera de 6è, que s’exposa al seu local. Els nens i nenes de 6è venen butlletes per a recaptar diners que ajudin a finançar la seva festa de final de primària.

CARNAVAL: L’AMPA organitza un concurs de disfresses, en tres categories: individual, familiar i de grup.

SANT JORDI: S’organitzen tallers relacionats amb la festa. Els alumnes de 6è venen llibres de segona mà i punts de llibre realitzats pels companys de tota l’escola. També hi ha una parada amb berenar. Els beneficis es dediquen a la festa de 6è de final de curs.

 

FOTOS DE GRUP

Es contracta els serveis d’un fotògraf per  a realitzar les fotos dels grups, que es poden adquirir al local de l’AMPA.

Comiat alumnes de 6è:

L’AMPA encarrega i compra l’orla dels alumnes de 6è. Es lliura als alumnes el dia de la representació de l’obra de teatre que es prepara durant el curs.

 

FESTA DE FI DE CURS:

Com a cloenda del curs es fa festa de l’escuma, amb inflables i amb tallers variats. S’obsequia tots els alumnes amb un entrepà, un refresc i un gelat.