Creixem sans (POIBA)

Promoció de l’alimentació i nutrició i activitat física saludable.

L’obesitat infantil és un problema de salut que ha anat augmentant en els darrers anys molt per sobre de l’esperat. Aquest augment de la prevalença demana una intervenció preventiva al llarg de l’educació primària per tal de millorar els hàbits relacionats amb l’alimentació i nutrició, l’activitat física i el descansa, els quals estan relacionats directament amb el problema.

L’ASPB (Agència de Salut Pública de Barcelona), per fer front a aquest problema, ha impulsat el projecte POIBA (Prevenció de l’Obesitat Infantil a Barcelona) per dissenyar i avaluar una intervenció preventiva en diversos àmbits de la vida dels escolars.

El programa CREIXEM SANS és el conjunt d’activitats dissenyades per ser desenvolupades a l’aula pel professor tutor responsable de l’aula, amb l’assessorament tècnic i dels materials del Servei de Salut Comunitària de l’ASPB, que s’integra en el currículum escolar de 4t de primària, dins de l’àrea de Coneixement del medi i del tema de l’alimentació i nutrició.

El programa consta de tres mòduls de treball:

• “Creixement: pes i alçada. Valoració de la imatge corporal” (amb dues unitats)
  • “Alimentació i nutrició” (amb cinc unitats)
  • “Activitat física i descans” (amb dues unitats)

El programa inclou també un taller dirigit a les famílies dels alumnes participants.