PROGRAMES ON PARTICIPA L’ESCOLA

• PLA DE MILLORA D’OPORTUNITATS EDUCATIVES (PMOE-PROA+)

El Pla té com a destinatari l’alumnat d’educació infantil, primària, secundària i formació professional de grau bàsic, dels centres del Servei d’Educació de Catalunya amb més complexitat educativa derivada de les condicions socioeconòmiques desafavorides de l’alumnat, d’acord amb el darrer estudi de complexitat del Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu elaborat l’any 2020.

Objectius:

• Contribuir a la millora de l’equitat en l’accés a oportunitats educatives i a l’èxit escolar de tot l’alumnat amb l’enfortiment dels centres educatius públics de més complexitat educativa del Servei d’Educació de Catalunya per tal que disposin dels recursos necessaris per compensar les necessitats i desigualtats educatives de l’alumnat i les seves famílies.
  • Integrar el Programa de cooperació territorial per a l’orientació, l’avenç i l’enriquiment educatiu PROA+ en el Pla de millora d’oportunitats educatives PMOE.
  • Reforçar l’atenció de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu i millorar l’enfocament inclusiu.
  • Reforçar la dimensió comunitària de l’acció educativa.
  • CENTRE FORMADOR D’ESTUDIANTS EN PRÀCTIQUES

Acollim estudiants de cicles formatius i estudiants universitaris perquè puguin portar a terme la seva estada de pràctiques en el centre educatiu.

Les pràctiques suposen la immersió de l’estudiant a l’escola. La formació a partir de la realitat escolar i educativa permet la integració dels coneixements professionals, acadèmics i personals derivats de la pràctica del dia a dia. El Pràcticum implica la incorporació de l’estudiant a la pràctica professional per adquirir criteris propis respecte al perfil docent, que cada estudiant ha de reconstruir al llarg dels seus estudis.

• PROJECTE ROSSINYOL

El Projecte Rossinyol és una iniciativa que neix amb la voluntat de fomentar el diàleg i intercanvi d’experiències entre estudiants universitaris i alumnat nouvingut i /o d’origen estranger del nostre centre. En aquest projecte, vinculat al Pla Educatiu d’Entorn, participa l’Ajuntament del municipi i la Universitat de Girona. Durant les trobades que es fan al llarg d’aquest projecte, els mentors/es i els mentorats/des duen a terme activitats culturals i d’oci al municipi i altres indrets del voltant, tot ajudant al creixement personal dels infants i a la seva inclusió social, cultural i lingüística a Catalunya.

• PROGRAMA ESCOLAR DE FRUITA I HORTALISSES (AFRUCAT)

És una iniciativa de la Unió Europea que a casa nostra es fa efectiva mitjançant una acció coordinada del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, el de Salut i el d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Durant el curs escolar, una setmana de cada mes, es distribuirà fruita seleccionada en funció de l’estació de l’any, la proximitat de la producció i la qualitat. La fruita es repartirà entre els nens i les nenes de cicle inicial dins del recinte de l’escola perquè la consumeixin durant l’esmorzar.