Nous projectes d’escola

L’escola ha estat seleccionada per portar a terme un Projecte d’Innovació  basat en el tractament de les llengües de manera integrada.

AVANCEM és un projecte d’innovació portat a terme a 30 centres en tota Catalunya sobre el Tractament Integrat de les Llengües.

L’objecte del programa és reforçar la competència plurilingüe dels alumnes implementant un ensenyament de les llengües competencial que incentivi i faciliti la col·laboració i el treball coordinat entre els professors.

El projecte té una durada de tres cursos i suposa un compromís de formació i pràctiques educatives del Claustre de professors del Centre.

EINES PEL CANVI

És un programa de formació i acompanyament dels centres de Barcelona per a la innovació educativa que compta amb la col·laboració, entre d’altres, de l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE-UAB), de l’associació Rosa Sensat i de la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona.

En el cas de centres immersos en un procés de reflexió interna amb formació al centre (com és el nostre), amb assessors externs o participants en altres programes es dóna l’opció d’inscriure’s només als tallers i les conferències de la xarxa i compartir amb els centres de la zona les pràctiques de referència.

Cada curs es fa una selecció de centres d’entre tots els que presenten projecte per optar-hi. Enguany hem cregut adient presentar-nos-hi  (per la modalitat sense mentoria) i hem estat seleccionats.

Els principis pedagògics que fonamenten el programa Eines per al Canvi es recullen al document Repensar l’educació (UNESCO, 2015). Amb la màxima «Repensar allò que s’ensenya, com s’ensenya i com s’avalua l’aprenentatge», enumera set principis bàsics de l’aprenentatge a partir dels quals caldrà ajustar el model d’aula, la funció i el paper dels mestres, la disposició dels espais, els horaris, les assignatures, els equips, els esbarjos, etc. Aquests principis són els següents:

1. L’alumnat és el centre de l’aprenentatge.
  2. L’aprenentatge és de naturalesa social.
  3. Les emocions són part integral de l’aprenentatge.
  4. L’aprenentatge ha de tenir en compte les diferències individuals.
  5. L’esforç de tot l’alumnat és clau per a l’aprenentatge.
  6. L’avaluació continuada afavoreix l’aprenentatge.
  7. Aprendre és construir connexions horitzontals entre àrees de coneixement, i també amb la comunitat i el món en general.