Consell Escolar

És l’òrgan de participació de la comunitat escolar en el govern del centre.

Composició del Consell Escolar

• La directora del centre, que n’és la presidenta
  • La cap d’estudis
  • La secretària del centre, que assumeix la secretaria, amb veu i sense vot
  • 1 representant municipal
  • 1 representant del personal d’administració i serveis
  • 6 mestres, elegits pel claustre
  • 5 pares o mares d’alumnes, elegits pels pares i mares
  • 1 pare o mare designat per l’AFA

Elecció dels membres del Consell Escolar:

Cada 2 anys es renoven la meitat de membres representants de mestres i de pares mitjançant la convocatòria d’eleccions.

Degut a la situació de pandèmia, les darreres eleccions no es van celebrar. Tot indica que aquest curs sí es faran.

Les funcions del Consell Escolar són, entre d’altres:

•  Participar en l’aprovació del projecte educatiu i les seves modificacions.
  • Participar en l’aprovació de la programació general anual, de les normes de funcionament i de la gestió econòmica del centre.
  • Avaluar l’aplicació dels documents de gestió del centre.
  • Aprovar les propostes d’acords de coresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats i institucions.
  • Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.
  • Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.
  • Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
  • Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
  • Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
  • Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.

Comissions del Consell Escolar

• Comissió permanent: estudia, informa i elabora propostes, així com desenvolupa les tasques que el Consell li encarregui.
  • Comissió econòmica: elabora i fa el seguiment de l’estat de comptes del centre.
  • Comissió de convivència: vetlla per l’aplicació dels drets i deures de l’alumnat i col·labora en la resolució de conflictes.

Relació nominal del Consell Escolar. Curs 2023-2024

• La directora : M. Fe Santín
  • La cap d’Estudis: Marta Albero
  • Representant municipal: José Luís Velasco
  • Representant de l’AFA: Carles Marfà
  • Representants del professorat:  Pilar Pérez, Txus Fernández, Gemma García, Xavier Escolà, Miquel Àngel Ferrer i Yolanda Casabán.
  • Representants dels pares, mares o tutors legals de l’alumnat: Gemma Ustrell, Cristina Martí, Marta Palacín, Andreu Meixide i Bernat Luna
  • Un representant del personal d’Administració i Serveis: Esther Vergé
  • La secretària del centre: Assun Cornellà