Programa Èxit – @mic gran

Amb l’objectiu prioritari de reduir els nivells de fracàs actuals i assolir l’èxit escolar per a tothom, el Consorci d’Educació de Barcelona segueix apostant pel projecte Èxit, que des de fa dotze anys dóna suport als centres educatius de la ciutat, ampliant el seu abast i les modalitats d’actuació.

La columna vertebral del programa Èxit, amb una trajectòria de més de dotze anys, és el reforç escolar durant el curs que vincula les escoles de primària amb els seus instituts de referència. S’adreça a alumnat de 5è i 6è i 1r i 2n d’ESO amb l’objectiu d’ajudar-los a adquirir hàbits d’estudi i autonomia en el procés d’aprenentatge en el pas de l’etapa educativa.

La relació de confiança i col·laboració estreta entre els tres agents implicats és la clau de l’èxit: alumnat, professorat i amics@grans treballen amb l’objectiu comú de millorar els aprenentatges

L’alumne treballa a partir de les tasques que li posa el seu mestre, i sap que aquest està en Contacte amb l’amic@gran per a donar-li pautes, i alhora l’alumne estableix un vincle amb l’amic@gran, al qual veu com un model de referència proper, que li permet comunicar dubtes, expressar inquietuds i resoldre dificultats d’una manera propera.

L’amic@gran és un jove o una jove estudiant, a vegades exalumne de la mateixa escola, que ha seguit un itinerari d’èxit i coneix les estratègies que li cal a  l’alumnat per a assolir els aprenentatges. La relació estreta amb el professorat li dóna els elements per a poder liderar el grup i conèixer les necessitats dels nens i nenes.

El professorat coordina les sessions d’intercanvi i seguiment per a orientar la feina i avançar amb coherència. I alhora estableix canals de comunicació directa amb l’amic@gran per tal de compartir la informació de forma àgil i fer més efectiu el reforç.