Història

L’any 1975,  encara  en època  franquista, un equip de professionals de l’ ensenyament creuen en la necessitat de crear una escola catalana, laica, plural, on no s’exclogui ningú, sense afany de lucre i sempre per a educar a través d’uns valors que estimulin el creixement personal i social de l’alumnat.

Aquest equip escull per a l’escola el nom d’una personalitat rellevant del nostre país, que feia poc que ens havia deixat: “Pau Casals”. Era un gran músic i compositor, aferrissat català, home de pau i defensor dels drets humans; per tot això esdevé un referent, un model, per a l’escola.

Així és que el setembre del mateix any, en el carrer Cardener, 45, del barri de Gràcia, obrim les portes de l’Escola Pau Casals per acollir els nens i les nenes i, amb la participació de llurs famílies, posem fil a l’agulla, amb la il·lusió de treballar plegats i de valent per a tan bon fi.

Carrer Cardener

Pocs anys després, decidim per consens, entre en Joan Carulla, propietari-fundador de l’escola, el claustre de mestres i pares i mares (AMPA) adherir-nos al Col·lectiu d’Escoles per l’Escola Pública Catalana (CEPEPC).

Es lluita perquè a Catalunya hi hagi una xarxa d’escola pública catalana, gratuïta i de qualitat, a la qual tots els nens i les nenes hi puguin optar. Creiem que és un bon patrimoni pedagògic per al nostre país. Hi creiem, hi negociem, s’aproven lleis i el primer de novembre del 1987, l’Escola Pau Casals de Gràcia s’integra dins la Xarxa d’Escoles Públiques Catalanes.

Ben aviat acollim infants d’Educació Infantil a l’edifici del Carrer d’Argentona i l’any 1996 estrenem un nou edifici al Carrer de la Providència, per a Educació Infantil i Educació Primària, i any rere any es va incrementant l’alumnat fins a arribar a completar la doble línia.

Avui, conscients que cal una constant millora, treballem per educar personalment i socialment cada un dels nostres nens i nenes.escola_historia_argentona_t

Carrer Argentona

Amb motiu del 25 aniversari de l’escola es dugueren a terme, durant el curs 2000-2001, diversos actes.

“Pau Casals, 25 anys fent escola amb Gràcia” (1975-2000).

Aquest va ser un projecte compartit de famílies, mestres, personal no docent i alumnat després de lluitar durant 25 anys per fer possible una escola catalana, laica i de qualitat amb gràcia.

La commemoració dels 25 anys va esdevenir una forma de reflexió per tal de revisar la tasca feta. No sempre s’ha tingut un vent favorable, però cadascú des del nostre lloc i intentant unir les nostres forces podem estar-ne satisfets i això ens esperona a millorar.

Vam voler viure la nostra alegria amb tots els que havíeu participat en el projecte de les 25 fornades: institucions, famílies, professorat, personal no docent, amistats i el barri. A tots vosaltres us volem agrair el repte de “fer escola” i l’entranyable amistat que ens uneix.

Per aquest motiu, durant tot el curs escolar 2000-2001, va tocar fer festa grossa i se celebraren un seguit d’activitats culturals i lúdiques en les quals ens vàrem poder abraçar i estrènyer encara més els vincles.

Amb tal motiu es dugué a terme la publicació del llibre “Pau Casals, 25 anys fent escola amb Gràcia”, en el qual es va voler deixar constància de tot aquest temps.
Tot esmerçant-nos, dia rere dia, desitgem que “per molts anys” puguem continuar fent aquesta aportació a Gràcia.