La teranyina de les coses bones i l’arbre de les qualitats

En el món complex d’avui és imprescindible treballar actituds que, des d’uns principis morals compartits, contribueixin a la convivència i al respecte dels drets de les persones. Els alumnes han d’aprendre a ser competents per viure i conviure d’acord amb els valors propis d’una societat democràtica: la llibertat i la responsabilitat personal, la solidaritat, el respecte, la igualtat i l’equitat.

Ser competent en aquesta àrea significa poder detectar situacions de la vida quotidiana, a casa, a l’escola, al poble, etc., que permetin respondre i actuar des d’una perspectiva de caràcter ètic.

L’àrea de valors es desplega entorn de tres dimensions:
– La dimensió personal fa referència a l’individu en singular, en tant que és capaç de dirigir la seva vida. L’autonomia, el desenvolupament d’habilitats i l’expressió del pensament propi són aspectes que afecten de ple cada persona.
– La dimensió interpersonal fa referència al tracte amb els altres. Tracta de les relacions que s’estableixen amb les persones amb les quals es conviu.
– La dimensió social abraça un entorn social més ampli, el que aplega tota l’espècie humana, tot i que el seu abast es va configurant de mica en mica: la ciutat, la comarca, el país, etc. Les competències d’aquesta dimensió desvetllen el caràcter solidari de cadascú que detecta i intenta ajudar en situacions injustes i que empeny a buscar alternatives.

A continuació us presentem dues activitats que hem treballat a l’àrea de valors durant el segon trimestre:

LA TERANYINA DE LES COSES BONES

Aquesta activitat és una dinàmica molt visual per treballar la cohesió del grup. La idea és fer una teranyina amb un cabdell de llana anomenant una qualitat positiva de nosaltres mateixos i passar la llana a un company. Quan tothom va dir la seva qualitat positiva vam obtenir una teranyina de coses bones. A continuació, per desfer-la, vam dir una qualitat bona del company que en la formació de la teranyina ens havia passat el cabdell. Per últim, vam parlar sobre totes les coses bones que s’havien dit i com ens havíem sentim després de dir-les i sentir-les.

Amb aquesta activitat vam reflexionar sobre les coses bones de cada company i les d’un mateix adonant-nos que tots tenim moltes qualitats bones tot i que sovint és més fàcil veure les dolentes. La teranyina ens permet veure la xarxa que formem tots els participants del grup, tots estem units i connectats. Si un company deixa anar el fil, la teranyina cau, per tant tots som igual d’importants i necessaris.

Algunes de les qualitats que van sortir:

  • Sobre ells mateixos: Tinc facilitat per pintar. Sóc generosa. Sóc amable. Tinc molta imaginació.
  • Sobre els companys: M’animes quan estic trista. Em fas riure. M’ajudes i ajudes als altres. Puc confiar amb tu.

L’ARBRE DE LES QUALITATS

Aquesta activitat ens va permetre donar continuïtat a l’activitat de la teranyina. Cada alumne va dibuixar un tronc amb el seu nom en un foli. Després van rebre fulles d’arbre. En aquestes fulles van escriure una qualitat per cadascun dels seus companys. Finalment, cada alumne va rebre les qualitats que havien escrit els seus companys sobre ell i les van enganxar al seu tronc.

No us penseu que els hi va resultar fàcil escriure sobre tots i cadascun dels seus companys. Els hi va costar, tot i l’estima que es tenen, posar per escrit aquestes virtuts sense caure en coses superficials. Això ens va donar peu a parlar sobre que sovint no expressem en veu alta qualitats positives dels nostres companys amb la facilitat que sí critiquem.

Des de començament de curs que estem veient com n’és d’important tenir un pensament positiu i ser amables amb nosaltres mateixos i amb els altres.

La Classe dels Grans es fan … electricistes!

Durant les darreres setmanes de trimestre, amb la Classe dels Grans vam fer un taller de circuits elèctrics de tota mena: simples, de més complexos, amb interruptors, amb petits motors, amb enginy i experimentant també amb l’electroestàtica. També vam aprofundir amb conceptes teòrics al voltant dels circuits elèctrics i la pròpia electricitat.

El resultat, com sempre, es que ho van gaudir molt, van aprendre i van sentir-se molt orgullosos de poder completar totes les pràctiques del taller. Enhorabona!

 

Taller d'electricitat – Classe dels Grans from edu.teixido@gmail.com on Vimeo.

CI – Where’s my coat?

EN

A few weeks ago we finished unit 3. This unit was about clothes. In this video you will see some of the oral activities we have done in class. We work very hard! We hope you like it.

CAT

Fa unes setmanes vam acabar la unitat 3. Aquesta unitat tractava sobre les peces de roba. En el següent vídeo podeu veure algunes de les activitats orals que hem fet a la classe. Ens esforcem i treballem molt! Esperem que us agradi.

 

PREMI DEL CONCURS PETITS ARTITES

Fa unes setmanes la Laura, mare del Nil i l’Èric, ens va proposar  participar al concurs de dibuix Pequeños Artistas de la comercial Lyreco. Vam acceptar la proposta i de seguida ens vam posar mans a l’obra. Des de P3 fins a 6è tots vàren fer els seus dibuixos relacionats amb material de papereria. I ho van fer tant i tant rebé que dies després ens van dornar la noticia de que un dels dibuixos, el de la Júlia Pedrós , havia estat seleccionat i seria guardonada amb un lot d’articles de paperia i que el centre també rebria com a obsequi un lot de material escolar. A més, el dibuix de la Júlia apareixerà al nou catàleg de la comercial Lyreco.

Moltes felicitats a la Júlia pel dibuix guanyador  i a tots els nens i nenes de l’escola per haver ajudat a guanyar el premi per l’escola😍😍. Si cliqueu AQUI 👈podreu veure tots els dibuixos que vam presentar al concurs.

La setmana passada van arribar els premis a l’escola. Hem fet alguna foto per mostrar-vos el que ens van regalar. De ben segur que amb tot el material que ens ha arribat podrem fer unes manualitats xulíssimes i la Júlia gaudirà molt amb el seu regal😊.

 

If I were a superhero from CM and CS

The students from CM and CS put themselves in the shoes of a superhero doing a self-portrait and telling us what powers they would have.

L’alumnat de CM i CS s’ha posat en la pell d’un superheroi fent un autoretrat i ens han explicat quins poders tindrien.

CARNAVAL 2021 A L’ESCOLA

Ja ha passat la setmana de Carnaval a l’escola. Durant aquest dies hem fet diferents activitats que podreu veure recollides en la presentació de fotos: racons de disfresses, tallers de carnaval, les consignes del Rei Carnestoltes👑, disfressar-nos… Tot i no haver celebrat la festa com hem fet sempre, hem intentat que l’esperit carnavalenc estigués present aquests dies i fer una mica de gresca i ambient festiu.🎉🎉 Feu una ullada👁👁

CARNAVAL 2021 from Zer La Coma on Vimeo.

New Year’s Resolutions CM&CS

EN

After the Christmas holidays, we talked about our resolutions for the New Year. Here you are what students from CM and CS said. Some of their resolutions are more dreams or wishes than resolutions. Next December we will have a look at what they said and see if their resolutions have come true. What are you New Year’s resolutions?

CAT

Després de les vacances de Nadal vam parlar sobre els propòsits pel nou any. Aquí teniu el que els alumnes de CM i CS van dir. Alguns dels seus propòsits són més somnis o desitjos que no pas intencions. El proper desembre recuperarem aquest llistat per veure si han complert amb els seus propòsits. Quins són els vostres propòsits per aquest 2021?

 

Grafisme creatiu

En les sessions de grafisme creatiu proposem el treball de diferents traços com a treball previ de les habilitats que ajudaran als infants en el llenguatge escrit.

Durant el primer trimestre hem combinat el treball manipulatiu i el treball sobre el paper. Us deixem un recull d’algunes de les activitats que hem fet. Esperem que gaudiu tant com nosaltres fent-les 😀