LES EMOCIONS A EDUCACIÓ INFANTIL: LA SORPRESA

L’emoció protagonista del mes de novembre ha estat LA SORPRESA. Seguint la dinàmica de treball de l’anterior sessió vam penjar al racó de les emocions la imatge que representava la sorpresa. A l’assamblea de grup va ser molt dificil identificar aquesta emoció dins la imatge però finalment algú la va encertar. Vam parlar de què era la sorpresa, de quan hem sentit sorpresa, quines coses ens sorprenen (els regals, les festes, els dibuixos animats, les bones noticies…).

Aprofitant els dies de halloween vam explicar el conte de la carabassa que apareixia d’un full taronja a mesura que explicavem la història. Aquest conte el vam portar a casa i segur que més d’una família també es va sorprendre.

Un dels contes que va agradar més va ser el de MONSTRUOSA SORPRESA d’Edouard Manceau (Ed.Bruño), on poc a poc un terrible monstre s’anava transformant en un bonic paisatge. Nosaltres també vam fer les nostres pròpies versions del monstre del conte…shshshs…..escolteu el que diuen…..us sorprendrà!

S’APROPA NADAL…Arribada del Tió i tallers de decoració d’hivern

A l’escola ja es respira ambient nadalenc. Dos de les activitats més esperades són l’arribada del nostre Tió i els tallers d’hivern.

Ja fa uns dies que tenim al Tió a l’escola. Vam rebre una carta seva on es demanava que l’anèssim a buscar al Bosquet dels desitjos, i no vam perdre ni un segon, tota l’escola ens vam posar en camí.

Feu click aquí per veure les fotografies o pitjeu a la imatge:

La setmana passada vam montar els tallers de decoració d’hivern. Aquest curs hem pintat mandales en plats de cartró amb colors d’hivern i hem fet uns quadres hivernals pintats en paper de plata. Amb les creacions de tots i totes hem decorat el sostre del passadís i el plafó de l’entrada. Ens ha quedat molt xulo!!

Aquí podeu veure algunes fotos dels diferents moments …

taller decoracio hivern from Zer La Coma on Vimeo.

AULA SENSORIAL. Sessió 2

Durant els mesos de novembre i desembre s’ha portat a terme la segona sessió de taules de llum i de llum negra.

En aquesta segona sessió a les taules de llum hem treballat les seriacions i grafismes fent cenefes, hem confegit els nostres noms i els dels companys de la classe amb les lletres tranlúcides, hem fet trasvassos de sorra amb culleres, ampolles, paletes, coladors  i també hem construit i creat diferents figures amb el  joc Tubation transparent.

A la segona sessió de llum negra hem fet diferents activitats: creació de figures i paisatges amb diferents materials fluorescents (plastilina, pals, pompons,..), jocs d’exploració amb llanternes UV i lectura de contes a les fosques !!! Si sí, a les fosques!!! Aquesta llum ultravioleta es permet fer coses gairebé màgiques.

En les següents presentacions podeu veure imatges de les sessions.

SESSIO 2 TAULES DE LLUM from Zer La Coma on Vimeo.

AULA SENSORIAL_llum negra_sessions novembre:desembre from Zer La Coma on Vimeo.

FUNDACIÓ ASPROS:CAMPANYA DE RECOLLIDA DE JOGUINES USADES

Avui al matí hem rebut a l’escola la visita dels nois i noies de la Fundació Aspros que ens han explicat el seu projecte de reutilització de joguines usades. Fan un gran treball reparant, netejant i donant nova vida a les joguines que ja no volem.

Des de l’escola pensem que és important implicar als nostres alumnes en campanyes que fomentin la conscienciació, l’ajuda als demés i la col.laboració. Reutilitzant les joguines potenciem que els infants les respectin i que valorin el treball de fer-les i els recursos que s’han utilitzat. Veure que després d’ells hi poden jugar altres nens els pot causar satisfacció. A més, reutilitzar les joguines els ajuda a valorar posteriorment la reutilització d’altres objectes.

Esperem omplir fins a dalt la capsa de cartró que ens han deixat els noies i noies d’Aspros i poder contribuir així al seu gran projecte . Animem a totes les families de l’escola a aconseguir que iniciatives com aquestes continuin rutllant.