Activitats del projecte Comenius

Aquestes són les activitats que van realitzar els diferents cicles:

Els alumnes d’Educació Infantil hem visualitzat un power point amb imatges de pintors, músics, monuments, danses, menjars i vestits típics d’Alemanya. DSC_0198

També hem après paraules amb llengua alemanya per poder saludar-nos i acomiadar-nos. Tot això ha estat realitzat per les tutores d’Educació Infantil.

També hem fet un taller de cuina alemanya i hem tastat les exquisiteses d’aquest país: el frankfurt i pà alemany.

Per concloure s’ha fet un recull de tota la informació i hem muntat un mural al hall.


Els alumnes de Cicle Inicial, durant bona part d’aquest curs hem intentat apropar-nos als països que formen part del Projecte Comenius, a l’igual que nosaltres, per tal de coneixe’ls una mica millor tant pel que fa a costums, tradicions, com situació geogràfica…

Vàrem començar per Alemanya. Els nens i nenes varen realitzar un treball de recerca d’informació amb ajut dels seus pares sobre quatre aspectes en concret: trets generals (clima, idioma, bandera, població), gastronomia, festes tradicions i monuments més importants, els quals es van repartir entre les quatre aules. La canalla només podia aportar dades que ells mateixos anotessin i a la vegada entenessin, és a dir, els servís per informar-se, a més d’adjuntar fotos sobre el mateix aspecte assignat, tal i com hem dit amb col·laboració total dels progenitors. Les mestres vàrem fer un buidatge amb totes les aportacions i ho vàrem anar col·locant en un mural al passadís de la nostra planta, sobre un fons negre, vermell i groc.

La següent tasca, a càrrec de les tutores, fou sortir amb el grup classe per explicar tot allò que hi havia al plafó; l’objectiu fou que tothom se n’assabentés dels apartats que els havia tocat a la resta de companys de cicle, que compartissin el treball.

A més a més, com que el conte és una eina didàctica molt valuosa en aquesta edat, vàrem treballar un conte popular alemany molt conegut: “El flautista de Hamelin”; a partir del qual els nens i nenes de 1r varen SONY DSCfer unes rates amb plastilina (dins de l’horari de Plàstica i Artística).

La canalla de 2n varen reescriure’l per parelles (Àrea de llengua i Hàbit lector); un cop dividit el mateix en parts, cada parella reescrivia la part que els havia tocat a més de fer-ne la il·lustració. El producte final: un exemplar del flautista com a regal per a cada classe de Cicle Inicial, per Sant Jordi, que passa al fons de la biblioteca d’aula. També com a obsequi per als països integrants del Projecte així com un rosegador de plastilina. Rates i llibre també queden exposats en l’exposició que s’ ha obert al passadís.

El següent país que estem treballant és Anglaterra; el procediment ha estat el mateix que amb Alemanya, és a dir, la recerca d’informació per part dels nens i nenes amb la col·laboració dels pares, però aquest cop els eixos a investigar o a descobrir han estat CURIOSITATS, FETS CURIOSOS que criden l’atenció d’aquest país.

Les mestres hem fet un buidatge i col·locarem cadascuna d’aquestes singularitats en els vidres d’una cabina típica anglesa que hem construït, i que majestuosa s’afegeix a l’exposició del projecte Comenius.

El conte també es treballarà, en aquest cas” “El mag Merlí” de la sèrie els cavallers del rei Artur.


A Cicle Mitjà s’ha treballat Alemanya a través de la informació que han portat els nens i nenes sobre el país, tot escoltant i classificant aquella que hem trobat més important i representativa. Aquesta informació l’hem penjat en un gran mural dins de cada classe.DSC_0198 (2)

 


A Cicle Superior els alumnes de 6è hem preparat a l’hora d’anglès diferents pòsters per informar als membres del projecte Comenius i a les respectives escoles, dels llocs més representatius i de més interès cultural i turístic del nostre poble, Torredembarra.

També hem elaborat murals informatius dels països de trobada: Alemanya i Anglaterra juntament amb els alumnes de 5è.

 


 

D’altra banda, des de tots els cicles de l’escola, es treballen les nostres festivitats al llarg de tot el curs, aquestes les estem fent arribar als altres països. Cada cicle ha treballat de manera diferent en funció del nivell dels alumnes:

  •  La primera festa que es va treballar va ser la Castanyada. Els alumnes van treballar el vocabulari i les accions per a elaborar els panellets des de l’àrea d’anglès. Després van redactar una recepta. I finalment, es va elaborar un llibre explicatiu d’aquesta festa, on s’hi pot llegir com la celebrem. També s’hi va incloure la recepta que van fer els alumnes.
  • Després va arribar Nadal. D’una banda, es van gravar tots els festivals, l’arribada del tió, l’arribada dels patges i dels reis mags d’orient, per fer un muntatge visual de com se celebra la festa de Nadal a la nostra escola i fer-ne difusió per a tots els integrants del projecte.D’altra banda, se’ls va oferir una recopilació de nadales pròpies de les nostres tradicions, així com també es va lliurar traduït el conte del Tió, (escenificat prèviament, per les mestres d’Educació Infantil). Els alumnes van elaborar felicitacions de Nadal, que van ser enviades a cadascun dels països que formen part del projecte.
  • Pel que fa a les festes d’hivern, carnestoltes i pasqua s’han elaborat una sèrie de materials. D’una banda, s’entregarà a cada membre del projecte, un calendari dels mesos de febrer i març, on s’expliquen cadascun dels dies i què es fa, tot exemplificat amb fotos dels nostres alumnes.

Finalment, s’ha fet altres activitats que han estat comunes a totes les escoles que participen del projecte, així tots els alumnes dels diferents països han fet les mateixes activitats:

    • Avaluació inicial: aquesta avaluació va consistir en escriure tantes coses com els infants sabien de cada país. Els mestres van tenir una imatge del que els nenes i nenes saben o no, i va ser un bon punt de partida per a començar a treballar.
    • Logocompetition: Els alumnes van crear un logo representatiu dels projecte. Els guanyadors de cada escola, van entrar en un concurs per a la tria del logo guanyador, que serà el que representarà el projecte gràficament.
    • Intercanvi de correspondència: durant el projecte, tant els alumnes com els i les mestres s’han anat enviant correspondència, per tal d’explicar les festes i per presentar-se els uns amb els altres.