L’HORT DEL MOLÍ

Aquest curs a l’escola l’alumnat de 3r ha reprès l’activitat de l’hort escolar.

Amb l’ajut i guiatge de la Violeta de l’Associació Mediambiental la Sínia i les tutores, l’hort escolar ens ofereix una gran oportunitat educativa per treballar competències bàsiques de manera transversal.

En aquest espai exterior de contacte amb la natura, els alumnes a través de la seva acció assoleixen aprenentatges lligats amb l’educació ambiental.

A partir del treball de l’hort també s’afavoreix la convivència, la cohesió de grup, el treball en equip, la cooperació i el diàleg, així com l’esperit crític i el raonament hipotètic-deductiu. L’hort ens ofereix la possibilitat de plantejar-nos preguntes, formular hipòtesis i experimentar.

De moment s’han plantat les hortalisses de tardor i d’hivern: bleda vermella, bleda verda, col llombarda, enciam meravella, calçots, col-i-flors, espinacs, pèsols, faves, alls, pastanagues i cebes. Cada hortalissa ha estat etiquetada amb un rètol del seu nom en les tres llengües que es treballen a l’escola: català, castellà i anglès.

A més a més de plantar, fem altres feines de manteniment de l’hort com: regar, treure males herbes, treure cargols i llimacs i alliberar-los en un altre espai…