Dia Mundial de la Infància

Avui 20 de novembre se celebra el dia mundial de la infància. És la data que l’Assemblea General de l’ONU, l’any 1959, va aprovar la Declaració dels Drets dels Infants.
A la nostra escola ho volem recordar amb un mural que hem penjat al vestíbul.

Aquest curs, de manera especial, volem fer-los explícits per poder reflexionar sobre la seva importància i necessitat.

Els nostres infants van passar uns mesos sense poder anar a l’escola, sense veure als seus amics i amigues, als seus avis i avies; sense gaudir del joc a l’aire lliure, als parcs infantils, a la platja, a la muntanya; sense fer esport; sense poder cantar i ballar; alguns van tenir dificultat per tenir un plat de menjar calent a taula.

No volem deixar de recordar que segons un estudi d’UNICEF de l’any 2018, uns 303 milions d’infants i adolescents no van a l’escola per raons alienes a ells i, d’altres, per poder-hi assistir, cada dia recorren desenes de quilòmetres per camins llargs i perillosos. Malgrat les adversitats, les inclemències del temps o una geografia descoratjadora, l’objectiu s’ho val. Com va dir Nelson Mandela,  l’educació és l’arma més poderosa per canviar el món.

Us deixem aquí un enllaç on trobareu vídeos sobre aquests herois i un altre del programa especial de l’InfoK que es va emetre el dia 19 de novembre.

10 vídeos per ensenyar a valorar l’escola