Autoservei alumnes cicle superior

Benvolgudes famílies,

Durant aquests mesos les monitores del Servei de Menjador de l’escola hem anat treballant una sèrie d’hàbits i d’accions que ens vam plantejar al mes de setembre per fer del menjador, un espai educatiu de qualitat, lúdic i segur per als nostres infants.

En aquest darrer trimestre ens plategem fer un altre pas important cap al treball de l’autonomia dels alumnes ; la introducció a l’autoservei del menjar.

Els objectius que ens marquem amb la introducció d’aquest nou hàbit són:

• Potenciar l’autonomia i la responsabilitat dels infants.
  • Oferir-los un espai de menjador que s’assembli el màxim possible al de casa.
  • Fer-los responsables del menjar que es serveixen.
  • Aprendre a autoservir-se i a gestionar-se les quantitats.

Com que es tracta d’un canvi important aquests darrers dos mesos començarem amb els alumnes de 5è i 6è amb l’objectiu de fer-ho extensiu a la resta de manera progressiva de cara a propers cursos.

Així doncs els alumnes de 5è i 6è quan arribin al menjador pararan la seva taula, agafant els seus estris (plats, gots, coberts i tovalló). Quan estiguin asseguts a la taula es posaran les safates i olles amb el menjar i els estris per servir-lo a sobre de la taula. Els mateixos infants seran els que, per torns i de manera ordenada, es serviran els seus plats.

Tot aquest procés serà acompanyat en tot moment per les seves monitores que els ajudaran i comprovaran que es serveixin el menjar de manera ordenada i, alhora, asseguraran que es serveixin una quantitat mínima tant de primer plat com de segon.

En acabar els alumnes deixaran els estris de cuina on pertoca i llençaran les restes a la brossa pertinent com fins ara.

Estem molt segurs que poc a poc aniran adquirint aquest nou hàbit, tant important i que el curs vinent ho podrem anar ampliant a la resta d’infants.