Treballem la història de la nostra escola

DSC05112

Els nois i noies de 6è cada curs investiguem la història de la nostra escola, que ja fa 85 anys que es va inaugurar.

Hem aprés que abans era un edifici d’oficines i que en Josep Goday, arquitecte municipal, el va remodelar per a que fos una escola com demanava la gent del barri.

També hem treballat amb llibretes i treballs dels nens i nenes que venien a l’escola els anys 1931-1939, hem vist actes de claustre antigues, hem vist vídeos de com eren les escoles abans…., però el més important és una visita que vam rebre.

Ens va visitar en Marc Cuixart, nét d’en Josep Goday i també arquitecte, que ens va explicar com el seu avi va dissenyar les escoles de Barcelona.

També van venir en Pere i la Roser Rosés, alumnes de l’escola de la primera època, que ens van explicar que feien i quins records tenien de l’escola. La Roser també ens va explicar com va haver de marxar a Rússia fugint de la Guerra Civil Espanyola i com allà es va trobar amb la II Guerra Mundial.

Després d’escoltar-los, vam poder fer les preguntes que havíem preparat.

Va ser molt emocionat!!

Aquí teniu algunes fotos i quan el tinguem també us posarem el vídeo.