L’hort a 3r: Un projecte engrescador

L’hort  de  l’escola és un hort  singular.  És força vergonyós  i  tímid i per això gaudeix d’ estar una  mica allunyat . Malgrat això,  li agrada rebre  amics i amigues de tant en tant  amb qui compartir  tots  els  seus tresors .

Els  alumnes de 3r cada  any som els encarregats  de tenir-ne cura per poder gaudir de tot allò  que  l’hort  ens  regalarà.

Aquest curs  ens  ha tocat  a nosaltres. Com n’ha  estat  d’especial!

L’hort ha estat des de ben principi per a tots i totes un espai d’aprenentatge vivencial .

Abans d’iniciar-nos amb el projecte , ja en sabíem alguna coseta, doncs el curs passat els que avui són els companys i companyes de 4rt ja ens van passar el relleu oferint-nos al final del curs passat un piscolabis molt lluït  preparat amb algunes de les verdures  de  l’hort.

Ens vam organitzar en 4 mitjos grups i cadascún teníem la cura d’una de les jardineres del nostre hort. Cada divendres al matí el  projecte estava dedicat a l’hort .

Ja a la tardor , vam començar a pujar a l’hort per deixar-lo ben net de totes les herbes que s’hi havien acumulat al llarg de l’estiu. Fou una tasca molt divertida però feixuga. I a més a més alguns dies plovia i plovia sense parar.

Més tard, li va tocar el torn al sòl . Vam barrejar el sòl de les jardineres amb la fibra de coco que ajudava a que l’aigua de la pluja o la regadora no marxés ràpid i el sòl no perdés la humitat necessària per fer créixer les plantes.

Més tard , ja  a l’hivern,  vam fer planter de pastanagues, espinacs i ceba i vam investigar com eren les diferents llavors, les vam tocar, les vam observar amb la lupa binocular i després vam sembrar-ne algunes en uns petits envasos per deixar –les créixer allà, fins que al mes de febrer ja havien tenien una mida per poder trasplantar-les a l’hort. El mateix dia  vam plantar a les jardineres un munt d’enciams, bledes, espinacs, cebes, i  col-i-flors.

Amb els grups cooperatius vam preparar una exposició amb  les  llavors  que anavem recopilant . Al final ens va agradar molt convidar les a veure les col.leccions.

Hem anat escrivint el diari de l’hort i hem fet servir una llibreta per anar anotant aquelles dades que ens semblaven interessants i importants de tot el que veiem els divendres al pujar a l’hort.

Amb els alumnes de l’institut Narcís Monturiol vam compartir una tarda de tallers dedicats a l’hort.

Vam aprendre a fer insecticida natural i també vam ajudar a plantar les plantes remeieres de CI.

Ens agrada molt anar a l’hort , regar, tenir cura de les plantes i veure com estan creixent i canviant des que les vam plantar.

Arriba el moment de la collita i de poder compartir amb els companys/es de 2n  el que en treurem

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *