Jonada Verdaguer

El dilluns dia 3 vam celebrar, com cada any, la Jornada Verdaguer.

Aquest any la Jornada va comptar amb uns convidats especials.

El poema El Virolai compost per en Verdaguer fou dedicat a la Mare de Déu de Montserrat, fou publicada en el programa del certamen artístic i musical celebrat amb motiu de les festes del Mil·lenari de Montserrat, el 1880. En el mateix programa s’oferia el premi d’un flabiol d’or amb esmalts a la millor melodia popular que s’adaptés al text de Verdaguer. El 25 d’abril del mateix any fou declarada guanyadora -enmig d’una setantena de composicions– la melodia del mestre Josep Rodoreda.

En Josep Rodoreda va ser el primer director del Conservatori de Música Municipal de Barcelona i dilluns, durant la celebració de la Jornada Verdaguer vam iniciar  l’acte amb la cantada del Virolai per part de l’alumnat de 4t, dirigit per la mestra Paula Reguera i acompanyats per tres músics, mestres del mateix Conservatori.

El Virolai, després de 121 anys d’haver estat escrit i músicat, ha agermanat l’escola Mossèn Jacint Verdaguer i el Conservatori de Música de la ciutat de Barcelona.

CatalunyaCaixa, en l’àmbit de coneixement, recerca i acció social, dóna la mà a aquest agermanament per contribuir a transformar la societat.

Podeu veure les fotografies en l’apartart "Fotos" d’aquesta intranet (recordeu que cal estar registrats per a poder accedir-hi)

També vam gravar l’acte en vídeo; us avisarem tan aviat com estigui disponible en aquesta intranet.