Els nois i noies de 6è expliquen com és el barri del Poble Sec a nens i nenes de Barcelona.

L’alumnat de 6è de primària de l’escola Mossèn Cinto Verdaguer hem realitzat una descoberta del barri del Poble Sec amb l’objectiu de donar-lo a conèixer a altres nens i nenes d’altres barris de Barcelona.
Aquesta activitat ha estat promoguda pel Camp d’Aprenentatge de Barcelona que és un servei del Departament d’Ensenyament, gestionat pel Consorci d’educació de Barcelona.

Tot va començar quan una noia anomenada Emily ens va escriure per demanar-nos que li expliquèssim com és el nostre barri. Els nois i noies de sisè ens organitzàrem en grups de tres o quatre alumnes. Cada grup havia d’investigar sobre un lloc del barri. Entre les dues classes vam triar dotze llocs interessants: el camp de la Satalia, el Mirador del Poble Sec, la plaça del Sortidor, el Teatre Grec, el parc de les Tres Xemeneies, l’església de Santa Madrona, el Refugi 307 i El Molino, entre d’altres.

Visitàrem el barri, vam elaborar enquestes per preguntar a la gent del barri, i fins tot visitàrem “El Molino”, el qual portava tancat tretze anys.

Vam dissenyar uns itineraris per visitar els llocs escollits del barri, i conèixer una mica la seva història i les seves curiositats. Posteriorment vam compartir amb els companys de classe, i més tard amb altres escoles de Barcelona, allò que havíem descobert.
La presentació, preparada a classe en un power point va ser exposada per sis companys en una sala amb més de 150 nois i noies. Es va fer el 29 de gener a l’alberg per a joves Verge de Montserrat, seu del Camp d’Aprenentatge de Barcelona. La majoria estàvem nerviosos, sobretot els que havíem de fer l’exposició. Volíem deixar una bona impressió.
Les escoles participants vam ser: La Mar Vella del barri de Sant Martí, Octaví Paz de la barriada de Navas, Mestre Enric Gibert i Camins de Sant Andreu, i la nostra escola del Poble Sec. Totes vam explicar coses molt interessants. Una va parlar d’antigues fàbriques. Una altra va fer un joc d’endevinalles del seu barri …
Totes vam exposar els llocs més interessants, calia donar a conèixer el barri on vivim i parlar dels llocs més emblemàtics.
Quan es va acabar l’acte tots els nens i nenes anàrem a un parc a dinar i a fer una activitat conjunta. Cada nen portava el seu nom en una etiqueta penjada, i al darrera de la etiqueta sortia el nom d’un altre districte i part d’una frase. Entre tots haviem de construir una frase sencera que feia referència al treball realitzat.
No podia faltar un partidet de futbol entre les quatre escoles, al final va guanyar un equip de golejada però el més important va ser que tots vam acabar satisfets i ens ho vam passar molt bé. Ens va agradar força, desprès ens vam acomiadar dels altres nois i noies i dels professors.
Amb l’exposició i les fotografies, l’Emily va poder-se fer una bona imatge d’una part de Barcelona.

Alumnes sisè A i B Mossèn Jacint Verdaguer

(article publicat a ZonaSec n. 90)