Comença el nostre viatge al passat!

L’alumnat de cinquè hem començat nou projecte! Estem estudiant els romans i la ciutat de Barcino, l’antiga Barcelona. Gràcies al MUHBA (Museu d’Història de Barcelona), ens hem convertit en patrimoniadors d’un dels edificis de la nostra ciutat. Patrimoniem la Domus del carrer Avinyó.

Tot això dins del marc del projecte que fem a l’escola. Vam començar a veure com eren les nostres cases i els habitatges que ens envoltaven, per després buscar semblances i diferències que  hi ha entre la Barcelona actual i la Barcino de fa més de 2000 anys.

La primera sortida va ser al MUHBA, on vam trobar alguns dels tallers que hi havia a la ciutat: una bugaderia, un taller on feien el gàrum i les salaons, i fins i tot, unes àmfores on antigament transportaven el vi.

La segona sortida va ser a l’edifici que patrimoniem: una antiga Domus on vivia un home molt ric (patrici) i la seva família. Ens va semblar molt curiós perquè també vam veure unes sitges medievals.

Finalment vam anar a fer un passeig per Barcino. Vam visitar la Via Sepulcral, una part de l’aqüeducte,el temple, la muralla, les termes… i moltes coses més.

Aquest projecte no acaba aquí. Encara hem d’aprendre moltes coses més!