21ª ENTREGA. DOS OCELLS FÀCILS… EN COMPENSACIÓ DELS DOS OCELLS DIFÍCILS DE LA DARRERA ENTREGA!.

9 de maig  2024 – 15 de maig 2024

Estimades i estimats jugadors del joc de l’Ocell amagat.

Aquesta setmana ha estat un veritable daltabaix pel que fa a la cerca dels dos ocells amagats! Reconec que els dos ocells eren de molta dificultat… però ja som al tram final del joc i cal afinar molt la cerca a les guies.

Anem a pams.

L’ocell amagat nº 39 és una boscarla de canyar. Molts l’heu confós amb el balquer, o amb la busqueta, o el boscaler. He de dir que aquests ocells s’assemblen molt i cal afinar molt la cerca. Per això és imprescindible consultar les guies que l’escola posa a la vostra disposició, i si cal parlar entre vosaltres i anar cercant les possibles diferències. La boscarla de canyar és l’ocell de tot aquest grup que té al cap més pla, gairebé una prolongació del cap´(la fotografia ho fa molt evident)… i filant molt prim la “cella” no sobrepassa l’ull, com sí que fan les altres espècies que heu dit. Són detalls, però és on ens hem de fixar.

L’ocell amagat nº 40 és la baldriga mediterrània, i aquí el pòster que teniu penjat al passadís de l’escola us ha fet un flac favor. Al pòster només hi ha dibuixada la baldriga balear que s’assembla molt i això ha fet que molts de vosaltres heu cregut que era una baldriga balear… però la diferència entre una i l’altra és la panxa, més fosca i amb un blanc més brut, i amb un collaret fosc, mentre que la baldriga mediterrània no té collaret i la panxa és molt més blanca contrastant molt amb la foscor de les ales. No em cansaré de repetir que heu de consultar les guies i no refiar-vos del pòster o altres imatges. No és perquè sí que sempre que anem a la natura a observar ocells sempre portem la guia en le nostre equipatge per a poder consultar… i així i tot a voltes no arribem a trobar l’espècie.

Però deixem ja aquests dos ocells amagats i centrem-nos amb els dos ocells amagats d’aquesta nova entrega.

No heu de tenir cap dificultat. L’ocell amagat nº 41 és un ocell molt comú a Catalunya i que quan mirem documentals de fauna africana els veiem enfilats a l’esquena dels elefants, búfals…, aquí s’enfilen al llom de cavalls, vaques, xais…. ah! i té un nom semblant a la nostra població! Vinga que més fàcil no ho puc posar.

L’altre ocell amagat (nº 42) és un ocell estival que ja sobrevola els nostres carrers, arribat del golf de Guinea (Àfrica) i que omple de xiscles els matins i capvespres. A primers d’agost, un cop finalitzada la cria, emprenen viatge de retorn cap al sud. Gaudiu-los ara que estan entre nosaltres.

Aquesta entrega hem tingut un descens molt important en la participació i heu baixat 40 punts, assolint una participació del 41,1%

Vinga doncs a cercar a les guies els dos ocells amagats d’aquesta entrega i recordeu que només us escrivim per confirmar que hem rebut el vostre correu, sense advertir-vos si l’ocell amagat està correctament identificat i escrit.  Per tant, a afinar molt les respostes!.

Enllaç als ocells amagats d’aquesta setmana:
JOC DE L’OCELL AMAGAT | Escola Lola Anglada
A la pàgina web, trobareu els ocells amagats a sota de l’explicació del joc.

Aquí podeu consultar vostra puntuació.
PUNTUACIÓ JOC OCELL AMAGAT | Escola Lola Anglada
Si detecteu qualsevol errada no dubteu a enviar un correu explicant-ho.

Esperant les vostres respostes i dibuixos, rebeu una abraçada… i que els ocells ens acompanyin i volin en llibertat.