Torna el joc: L’ocell amagat es torna a deixar veure al lloc web!

Benvolgudes famílies, alumnat, mestres i amics:

Ja fa un munt d’anys que al Cicle Superior portem a terme un projecte interdisciplinar d’observació dels ocells al pati de l’escola i per extensió dels llocs on anem a fer colònies de primavera.

Al llarg d’aquests anys, al pati de l’escola, hem arribat a observar fins a 43 espècies diferents.

Cada mes amb els nois i noies del cicle, fem el “Dia de l’ocell” i sortim a observar els ocells del pati i del proper parc de la Fontsanta. Una hora d’observació ens regala un promig d’una dotzena d’espècies. L’observació dels ocells exigeix per part de l’observador un seguit d’actituds que ens semblen fonamentals en un ambient educatiu: cura de material de precisió (prismàtics), una actitud de respecte, capteniment i paciència per no espantar els ocells que podem anar trobant a l’entorn i provocar ganes de construir coneixement a partir de les observacions fetes.

Com a complement de l’entrenament a l’observació al camp, fem el joc de “l’Ocell amagat”. Consisteix en identificar dues fotografies d’ocells que pengem a la pàgina web de l’escola. L’objectiu és que en un entorn col·laboratiu, l’alumnat s’acostumi a fer servir les guies de camp d’identificació d’ocells i així es vagi retenint a la memòria les característiques i els trets diagnòstics més característics de cada espècie. Això fa que a poc a poc vagin coneixent i estimant els ocells que viuen amb nosaltres i que en moltes ocasions no som capaços de veure. La natura ens ofereix múltiples ocasions per notar el cicle anual que tant ens costa de distingir i notar a ciutat.

Fa vuit cursos vam obrir el joc a antic alumnat de l’escola que hi havia jugat en la realització del projecte i a familiars d’alumnes de 5è i 6è. L’entusiasme i la valoració positiva dels familiars que hi han participat, ens fa fer un pas més. Volem compartir el joc amb totes les famílies i tots els nens i nenes de l’escola i també a tothom qui es vulgui capbussar en aquest fascinant món dels ocells tot jugant. Per tant, si hi esteu interessats, podeu participar setmanalment a TROBAR L’OCELL AMAGAT”!

Si esteu interessats a jugar, en aquest enllaç de la pàgina web del cicle superior, trobareu més informació de com participar-hi (CONCRETAMENT A “PROJECTE OCELLS”) :

Veureu que a sota de cada fotografia hi ha les dates on s’indica els dies en que les respostes seran vàlides. El darrer dia de la setmana per enviar les respostes és el dissabte. Normalment seran setmanals, però de forma excepcional podran allargar-se un parell de setmanes si hi ha dies festius, colònies…

ATENCIÓ! Veureu que el primer període de participació és del 5 al 17 de novembre. Comencem amb 15 dies per la realització de les colònies de tardor dels nois i noies del cicle mitjà.

Vinga, animeu-vos i moltes gràcies per la vostra atenció i desitgem ens retrobem en el joc de “l’Ocell amagat”.

Novembre 2018