QUINZE DIES (CAP DE SETMANA DE PONT) PER TROBAR DOS OCELLS FACILETS… PERÒ ATENCIÓ QUE TENIM EL PRIMER “BONUS POINTS”! (5 ocells trobats = 1 punt bonificació!)

Estimades i estimats amics cercadors d’ocells amagats del curs 2019-2020.

Seguim avançant amb el joc i els jugadors i jugadores constants ja comenceu a no tenir problemes per identificar els ocells amagats. És cert que alguns feu servir les pistes que us anem donant a les cartes… i per això són, per afinar l’observació i no deixar-se emportar per les primeres impressions! Felicitats perquè gairebé tots els participants heu posat al sarró 2 puntets!
La participació ha estat de 8 jugadors de 5è, 5 de 6è i 9 antics alumnes, familiars d’alumnat, monitoratge de menjador i donem la benvinguda a un nou jugador, en Bru de P3 i la seva mare Marta i que té l’honor de ser el nen més petit del joc! Benvinguts Bru i Marta!
El joc d’enguany acaba d’assolir una fita pel que fa a les edats: tenim una àvia (la Dolors) i un “patufet” (en Bru)!

Anem al gra i mirem quin ocells hi havia amagats aquesta setmana!

Pel que fa a l’ocell amagat nº 9 podia portar a confusió amb una cotorra que veiem molt sovint. Calia fixar-se bé en el pit i un collaret que llueix en aquest cas el mascle. L’ocell amagat és una COTORRA DE KRAMER.

L’ocell nº 10, el rei dels aiguamolls. Es tracta del preciós BERNAT PESCAIRE  que és un ocell d’estampa solemne, seriosa (colors grisos que van del blanc al negre) i vol pausat i majestuós. Exemple clar dels ardeids que volen plegant els colls i deixant sortir les potes pel darrera.

En aquest enllaç podeu llegir com són i algunes curiositats dels ocells, d’aquesta setmana:  RESPOSTES OCELLS AMAGATS

Si detecteu alguna errada en la puntuació, no dubteu a dir-m’ho!

ATENCIÓ! Aquesta “setmana” hi ha dues novetats!

Primera novetat: El període de joc d’aquests dos ocells és de dues setmanes perquè divendres és festiu i potser alguns de vosaltres aprofitareu els tres dies per fer una sortida o canviar les rutines i és per això que ho estirem fins el proper diumenge dia 15 de desembre… però atenció que ve la segona novetat!

Segona novetat: De tant en tant i aprofitant que disposareu de més temps arriba el primer “bonus points”! Es tracta de poder afegir punts al vostre marcador. Veureu que hi ha una làmina amb 23 ocells. Es tracta d’identificar-ne tants com pugueu i per cada 5 ocells ben identificats obtindreu un punt afegit! Per respondre al “bonus points” he d’escriure de manera ben clara el nº de l’ocell i el seu nom escrit correctament. Repetim! Per cada cinc ocells ben identificats, un punt afegit! Com que hi ha 23 ocells podeu arribar a obtenir com a màxim 4 punts més!

Vinga, ànims a trobar els dos ocells amagats d’aquesta setmana llarga que són prou fàcils i a trobar els ocells de la làmina “bonus points”!

RECORDEU DE CONSULTAR LES GUIES!

Aquest període, va d’avui mateix al dia 15 de desembre!

Al lloc web de l’escola, podeu veure el llistat dels ocells observats al pati de l’escola. Hi ha la data i el curs de cicle superior que fa l’observació, els noms, la quantitat per trams i un dibuix de cada ocell, que us ajudarà a identificar i retenir-lo a la memòria.

L’enllaç és: OBSERVACIONS AL PATI I PARC DE LA FONTSANTA

Bona cerca, que els ocells ens acompanyin i volin en llibertat…