Passat el Nadal, ja han tornat els ocells amagats!

Estimat alumnat i amics/gues participants al joc de l’Ocell Amagat.

I com aquell qui no vol la cosa ja han passat les festes del cicle del Nadal i ens trobem de ple al segon trimestre del curs. Un trimestre important pel que fa a l’estudi!

Com que ens hem portat bé i no hem deixat que el sucre dels torrons i el greix del brou de Nadal ens hagi entelat el cervell, continuem amb la nostra feina de trobar ocells amagat al lloc web de l’escola. Aquest mes de gener hem començat a fer observacions al pati de l’escola i al parc de la Fontsanta més proper a l’escola i amb una estoneta de poc menys d’una hora vam ser capaços de veure 13 espècies diferents! Poca broma amb l’alta biodiversitat ornitològica que tenim just davant dels nassos… o de l’escola!

Ben aviat exposarem a l’entrada de l’escola les creacions plàstiques / artístiques que hem fet a partir de l’observació directa jugant amb tinta xinesa i colors aquarel·la! No us ho perdeu!

Com ja va sent habitual, aquesta setmana la immensa majoria de vosaltres heu trobat correctament els noms dels dos ocells amagats. Però si ens fixem en la llista de puntuació, encara hi ha nois i noies (malgrat la meva insistència) que no han començat a jugar. Feu-me i feu-los-hi un favor als qui encara no han jugat: APADRINEU-LOS i porteu-los a l’aula d’informàtica un dia qualsevol a l’hora del pati i ajudeu-los a participar! Vinga, segur que ho fareu i segur que a vosaltres (que sou de la mateixa mida!) us fan més cas que a mi, que em deuen veure com un mestre pesat que els fa fer feina! Una empenteta i a veure si s’animen!

L’ocell amagat número 9 és un  pardal comú. En aquest cas és una femella o bé un mascle encara juvenil.

L’ocell amagat número 10 és la merla. Possiblement un dels ocells més abundants a parcs i jardins de pobles i ciutats.

Aquí teniu l’enllaç de la taula de classificació:
CLASSIFICACIÓ – PUNTUACIÓ

I aquí teniu l’enllaç on podreu veure com jugar, els noms correctes dels ocells i una petita explicació… i podreu trobar els dos ocells de la propera setmana:
EXPLICACIONS OCELLS TROBATS I NOUS OCELLS AMAGATS

Els ocells d’aquesta propera setmana són dos dels ocells força habituals al nostre pati i amb uns trets diagnòstics molt clars. L’ocell nº 11 no té dimorfisme sexual (mascle i femella són exactament iguals) i tampoc varien el color al llarg de l’any. L’ocell nº 12 és un bonic mascle! Vinga a agafar les guies i a cercar-los!

Disposeu fins el proper dissabte dia 20 de GENER de 2018 a les 24 hores!

Bona cerca, que els ocells ens acompanyin i que sempre puguin volar en llibertat!

Una abraçada.